Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adblock


0x2A

Rekommendera Poster

H.

Hur får man bort de nya reklamgrejerna till höger med Adblock

Bästa priset o svinbilligt.se

 

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, lite reklam får du leva med. De verkar för övrigt vara "smart" skapade med bilder direkt från annonsören i fråga, du får med andra ord blockera sidorna från annonsören samt en "katalog" hos eforum....

 

Äsch, jag låter de vara så länge de är diskreta.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilderna slipper man se om man gör denna inställning i Firefox:

Inställningar - Innehåll - Kryssa i "men bara från den ursprungliga webbplatsen"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, IDG:s reklam kan man leva med, den är ganska diskret.

 

Jag retar mig mest på den där reklamen som "scrollar ner", "förföljer en", när man scrollar/flyttar på muspekaren. Verkar bli vanligare och vanligare.. Hur "killar" man sådant?

 

(Finns på andra sidor, mest utomlands, har dessbättre inte sett den på IDG än..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, utan att ha sett en sådan kan jag inget säga...Men du ska se att snart, om inte redan, så kan Adblock ta hand om dessa också.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej virtuosen2

 

Om du menar som den längst upp på DI, http://www.di.se/Nyheter/

så är det en flash.

 

Om man använder FF tar man bort den med ett tillägg som heter Flashblock. Eller tar bort går inte, men det blir en svart yta som inte "rör på sig" i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går också bra att ta bort med AdBlock, bara att välja "overlay flash" och sedan klicka på den. Borta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen!

 

Syftade inte direkt på DI:s reklam, utan snarare "utländsk" reklam på utländska siter. Där finns det "skit" som "följer med" pekaren, och blockerar (under en stund) vad man vill läsa. Antagligen flash det också..

(Är det bara jag som lagt märke till detta "otyg"?)

 

DI:s reklam är nog gjord på samma sätt, men inte lika uppretande. Den "blockerar" ju inte där man "vill läsa"..

 

Ärligt talat: Folk/företag som gör reklam som retar/uppretar allmänheten "rejält", kan nog räkna med en negativ feedback på reklamen.. Jämför med mygg i norrland.. (De syns nästan hela tiden, retar upp folk, men ytterst sällan är de omtyckta..) ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program som är mer generella än AdBlock som t ex Proxomitron. Proxomitron agerar som en proxy och där kan man skriva in sina egna regler för hur in- och utgående (http)trafik ska skrivas om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...