Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mus och tangentbord fungerar ej


JOOO

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har problem med att installera windows på en nybyggd dator (byggt själv). I början av installationen så kommer man ju till "Installationsprogram för Windows XP" där den läser in alla program som ska installeras. Efter detta så blir bilden svart och det blinkar en vit "_" i vänstra övre hörnet i ungefär 1min. Efter detta kommer man vidare där man ska "Tryck ner Retur om du vill installera Windows XP nu". Men där kan jag inte trycka nånting, precis som tangentbordet slutar fungera.

 

Att det blir svart sådär är också nånting som inte brukar hända så kanske det är en del av problemet? Har testat olika installationsskivor och olika hårddiskar med samma resultat.

 

Har också testat att stoppa in en hårddisk där Windows XP redan är installerat. När jag gör det så startar datorn som vanligt men när man kommer in i Windows så fungerar inte musen och tangentbordet igen (datorn hänger sig inte för man kan se massa "maskinvara hittat" som ploppar upp ett bra tag).

 

Tangentbordet fungerar i BIOS. Har också testat olika möss/tangentbord usb och ps2 kontakt med samma resultat.

 

Har bland annat dessa komponenter:

*MSI GeForce 7600GS 256MB DDRII, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-Out, Passive

*AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/fläkt

*ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16

*Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

 

Nån som vet vad det kan vara för problem? Kan det vara BIOS? (Såhär ser mainfönstret ut i BIOS http://bigbert.omfilm.net/bios.JPG) Har "workstationBIOS v6.00PG".

 

Hjälp välkommnas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej! Jag har precis samma problem som du !!! Om du vill kan du kolla på min tråd här på IDG . Jag har inte fått ett riktigt svar än men det kanske kommer fortare till min tråd än till din

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=962457

 

//Ogge92

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...