Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dags för nya hörlurar


Simulacra

Rekommendera Poster

Tjabba

 

Det känns som att mina gamla hörlurar Sony MDR-V300 börjar tappa stinget. Jag har haft dom i några år nu och ska införskaffa ett par nya lurar. Frågan är dock vilka? Jag är ju inte alls besviken på lurarna jag har nu. Dom har hållit ett bra tag men tidens tand har satt sina spår vilket är förståeligt.

 

Det jag ska använda dom till är mest musik (självklart massa bas (trance)) och lite spelande. Och efterssom jag använder dom så mycket så känner jag att jag kan spendera lite på dom också. Dock inte några überlurar för typ 1500:-. Men nånstans därunder.

 

Så alla som har tips kan gärna posta dom.

Eller ska man fortsatta med Sony MDR-V300?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Jag är väldigt nöjd med mina Sennheiser HD-250. Fint ljud. Sitter bra. Stänger ute ljud från omgivningen. Kostar runt tusenlappen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag är väldigt nöjd med mina Sennheiser HD-250. Fint ljud. Sitter bra. Stänger ute ljud från omgivningen. Kostar runt tusenlappen.

Har bara HD-200 (698:- på http://www.hifiklubben.com/) men de är riktigt bra de med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Aj, aj, nu skrev jag ju fel ser jag. Det är ju HD-280 jag har!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen!

 

Det lutar åt ett par Sennheiser HD200 Master (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=13161)

700:- på HiFi Klubben.

 

Dom lär ju funka bra för mina ändamål?

 

Det verkar som om Sennheiser är det som gäller när det gäller hörlurar, vad säger ni om det påståendet?

 

[inlägget ändrat 2006-06-09 01:05:02 av Simulacra]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Trådlösa är inte helt fel..

Trådlösa ger en "freeeeedom"!

 

Dagens trådlösa har okej ljud, och är helt enkelt BRA!

Plus:

Frihet.

Frihet!

Frihet!!

 

Nackdelar:

Brus. Även om bruset är lågt, är det ändå hörbart.

Brus. (som sagt. Ligger runt -80 dB på bra lurar)

Grannens porrfilm: (kan ses av vissa som "fördel"). I tätbebyggda områden är "lediga frekvenser" något det är ont om.. Trådlösa lurar kan (och "will") ta emot grannarnas frekvenser.

;)

 

Hursomhelst är trådlösa lurar bra!!

 

Tillägg: Jag bor ändå i Sverige.. Har på 1000 meters radie cirka 10.000 grannar.. DECT-telefoner och moderna hörlurar funkar ändå bra.. Hur funkar dylika i London där (med samma system) det finns 2 miljoner grannar???

 

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...