Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eurorack UB802


mc-d

Rekommendera Poster

Har en Behringer Eurorack UB802 mixer.

Hur gör man för att koppla in hörlurar till mixern, förutom att köpa sån där liten sak som gör att hörlurarna passar.

Jag vill kunna höra mig själv medans jag spelar in!

Antar att man stoppar in dem i "phones" uttaget men jag får inget ljud då, vad mer ska man göra?

Sen undrar jag vad FX Send uttaget gör?

Och vad Tape to CTRL Room och Tape to Mix knapparna gör?

 

Tack på förhand! Fredens!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Antar att man stoppar in dem i "phones" uttaget men jag får inget ljud

> då, vad mer ska man göra?

 

Längst ner till höger har du två volymkontroller. Den högra är märkt "Main mix" och det borde vara den du använder för att normalt lyssna i högtalare. Den vänstra är märkt "Phones/Control room" och den är du använder för hörlurarna.

 

 

> Sen undrar jag vad FX Send uttaget gör?

 

Det är de röda vreden på kanalerna som styr vad som ska komma ut där. Meningen är att man ska skicka det till en effektenhet, exempelvis ett reverb. Sen kopplar man tillbaka det på "Stereo aux return" och då blandas det in i mixen igen.

 

Kort sagt, köper du ett reverb och ansluter dess ingång på fx send och utgången på aux return så kan du sen ställa varje kanals reverbnivå med det röda vredet.

 

 

> Och vad Tape to CTRL Room och Tape to Mix knapparna gör?

 

Ovanför så har du en ingång märkt "Tape in". Om du trycker på "Tape to CTRL Room" så kommer det som skickas in på "Tape in" att höras i hörlurarna. Trycker du på "Tape to mix" kommer det att höras i "main mix" (högtalarna).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket!

Jag har micen kopplad till mixern som de ska va, sen mixern till datan och allt funkar som det ska. Men är det nåt mer man kan fixa med (förutom ljud volymen) när man spelar in vocals (har ingen reverb eller nåt)??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...