Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird-bugg?


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Den senaste tiden (2 veckor) har Thunderbird börjat bete sig irriterande. När jag startar upp klienten börjar den jobba med något (vilket man ser på progressbars längst ned). Under tiden den håller på med detta går det inte att hämta mail (ca 30 sek). Om jag försöker får jag följande popup:

 

"This folder is being processed. Please wait until processing is complete to get messages".

 

En möjlig orsak jag hittat på nätet skulle vara mail med korrupta headers, men nu har jag rensat i princip allt och likförbannat fortsätter problemen.

 

Någon annan som råkat på detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har svarat på detta flera gånger, men fått "Ooooppsss 505" flera gånger så nu orkar jag inte längre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag har svarat på detta flera gånger, men fått "Ooooppsss 505" flera gånger så nu orkar jag inte längre.

S-t-ns e-forum, jag som så gärna vill ha det svaret =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Antar att du hittat denna sida hos mozillazine:

Japp, den har jag redan läst och inget där hjälpte eller var applicerbart på mitt problem, annat än möjligtvis det första då, men eftersom jag rensade alla nya mail så känns det inte som att detta är problemet heller.

 

Trist eftersom jag gillar T-bird i övrigt.

 

Tack ändå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig kört Mozillas program men..

 

Jag hittade detta på ett annat forum. Kanske till hjälp.

 

Kan tydligen orsaka ditt problem om man inte kör compact folder tillräckligt ofta.

 

http://kb.mozillazine.org/Compacting_folders

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det var detta en kompis fick problem med en gång. Han startade dessutom om TB för tidigt _innan_ komprimeringen var klar och sen var problemet ett faktum.

 

Inte säker dock.

 

Ett alternativ är ju att ta bort kontot,m avsluta TB -ordentligt- och sen starta om och lägga in kontot igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Han startade dessutom om TB för tidigt _innan_ komprimeringen var klar och sen var problemet ett faktum.

För tidig ejakulation - hm - det ligger ju inte helt fel i fas med tanke på vilken community som utvecklar dessa program [VillJävlasFaktor=hög]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...