Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PIXEL PROGRAM??!


stivootheman

Rekommendera Poster

stivootheman

Heeej..

 

Jag har 2 st döda pixlar i hörnat på min lcd, enligt dell support.. en snubbe som ja snacka där med.. sa att det skall finnas ett program som försöker fixa det problemet, han menar på att man kan släcka dom, något som vet något om detta? eller som vet vad programmet heter? och han sa själv.. en av mina kunder tipsa mig om det, så det är något som finns, återstår bara o hitta =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg vad programmet hette med det stod om det på idg.se för några måander sedan så det kan vara värt att söka där...

 

EDIT: gjorde en sökning och hittade denna artikel http://www.idg.se/ArticlePages/200602/01/20060201040733_PFA/20060201040733_PFA.dbp.asp

 

UndeadPixel heter visst programmet...

[inlägget ändrat 2006-04-11 22:34:11 av Mattias C]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Ja förstår inte..

 

kolla på min skärme.. har startat programmet... e det där så många döda pixlar som visas eller ? förstår inte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Förstår mig inte på programmet.. har startat programmet.. det ja fick upp ser ni på skärmen... e det pixel felen??? för dom pixel felen ja har sett me ögat.. d markeras ej me progrmamet???

 

[bild bifogad 2006-04-11 23:19:35 av stivootheman]

822955_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet kan väl inte veta hur många döda pixlar du har?

 

Du bestämmer hu många flash-zoner du vill ha och hur stora de ska vara. Sen flyttar du flash-zonerna så att de befinner sig där du har dina pixelfel, sen låter du dem blinka på i några timmar och om du har riktig tur så lyckas de skaka liv i dina döda pixlar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

hmm hur ändrar ja så dom hamnar på dom :S?

 

 

edit::nu har ja fixat så dom ligger på dom... hmm.. ska ja bara låta dom blinka där under dead pixel locator

[inlägget ändrat 2006-04-11 23:29:03 av stivootheman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Vad e den andra grejen till för ?? den som blinkar me hela skärmen då?

 

EDIT nu fattar ja trög =P

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-04-12 01:06:17 av stivootheman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ju placera varje blinkande ruta så att den befinner sig där pixelfelen är så att just de döda pixlarna ligger mitt i blinkområdet.

 

Antar att du har låtit den köra under natten, har det hänt något eller är pixlarna fortfarande döda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Ókej det ha gjort, körde faktiskt den 2h och hände ingenting, hela natten oj då.. hade ja ingen aning om, får köra den inatt då, är det här programmet helt ofarligt för datorn? det kan inte bli värre eller så va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du har garantin kvar och det blir värre så kan du ju få det fixat på garantin när felen överskrider pixelpolicyn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Okej..

 

men tror dock inte det kan göra det värre, hade nog stått me i programmet typ en varning eller så :) men egentligen så spelar det ingen roll dom 3 pixlarna som det är fel på syns, inget man tänker på egentligenm, dom lyser inte rött, utan e grå aktiga, men ska köra den inatt och se, bodde ju funka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...