Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivskyddade word-dokument


ivanavi

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett mysko problem med slumpvis skrivskyddade worddokument på en användares dator. Användaren hade tidigare NT4 samt Office 97 Pro installerat. Den nya datorn har W2K sp4 samt Office XP sp3 installerat. Office dokumenten (Mina dokument) från den gamla datorn flyttades till nätverksvolym och flyttades sedan vidare till den nya datorn manuellt. Sedan flyttades dokumenten till användarens nätverksvolym (för att backup skulle tas varje natt) med hjälp av egenskaperna för Mina dokument. Filerna gjordes även ett tag tillgängliga offline ifall servern skulle ge vika. Hängslor och bälte så att säga...

Först visade det sig att alla Office dokument var skrivskyddade. Jag ändrade inställningarna för skrivskydd och då löstes problemet för vissa av filerna. Skrivskyddet återkommer något sporadiskt - enligt användaren - och yttrar sig så att om användaren öppnar ett tidigare skapat dokument för att redigera, så går ändringarna inte att spara med samma filnamn eftersom dokumentet är skrivskyddat.

Jag har gått in som domänadministratör och återställt rättigheterna för hela Mina dokument katalogen. Jag har även kontrollerat ägandeskapet. Fortfarande verkar det som om filerna blir skrivskyddade.

Hjälp!

 

ivanavi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...