Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

word saknas i ms office mapp


Krille76

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag går in på Start/alla program/microsoft office så saknas word ikonen här. Alla andra program, excel 2003, access 2003 etc. ligger där precis som de ska. Jag når iofs word genom att öppna ett befintligt dokument men det känns lite onödigt att gå denna väg. Hur får jag tillbaka word till office mappen?

Jag har precis uppgraderat mig från office 2000 till 2003 om det nu skulle spela någon roll.....

Tacksam för hjälp.

 

Kristian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du kan t.ex. göra på följande vis!

Startknappen >> Sök >> klicka på "alla filer o mappar"

skriv in ordet "Winword" i fältet

Klicka på Sökknappen.

Kopiera sedan filen Winword (OBS! flytta ej filen)

Klistra sedan in den till

C:\Documents and Settings\Ditt_namn\Start-meny

Sökvägen dit du kopierar kan variera en del, men jag tror du fattar hur du ska göra.

 

Sysselsättning är nog bra, bara det inte urartar till arbete!

 

[inlägget ändrat 2006-03-30 19:18:24 av BoEriksson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för hjälpen.

Funkar perfekt!!!

 

Ha en bra kväll,

 

Kristian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag var visst lite snabb igår. Det funkar inte riktigt.

Menar du att jag skall kopiera filen WINWORD.EXE?Det känns inte helt rätt så han då varje gång installerar word igen när jag klickar på denna.....?

Något stämmer inte....Jag har vidare en fil som heter winword8.doc där( ikonen motsvarar den från word 2000...?

 

Är det ngn som förtår vad jag menar...!?

 

Kristian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag förstår.

Word tror att nåt är fel då den tycker att winword.exe ligger på fel ställe, därför kör den igång en självreparation varje gång.

Jag tycker nog inte det är så god idé att lägga själva exe-filen i starmenyn... Skapa istället en ny genväg till den.

D.v.s. när du kopierat filen så väljer du att klistra in genväg i startmeny-mappen.

Du kan även skapa genväg genom dra-och-släpp, men då rekommenderar jag starkt att du håller ned "fel" musknapp (vanligen höger). När du då släpper filen får du välja om du vill kopiera filen eller skapa en genväg.

Ytterligare ett annat sätt är att högerklicka där du vill ha genvägen och välja Nytt->Genväg. Bläddra till den mapp som innehåller winword.exe (vanligtvis C:\Program\Microsoft Office\OFFICExx). In nästa steg kan du ändra namnet på genvägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...