Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datanasare vs w2k


Maude Tiller

Rekommendera Poster

Företrädesvis Whistler och HDS;

 

Jag har för avsikt att köpa en w2k (jag har redan msdn någon version på en dator), men nu skall jag göra en kortsiktig investering genom att gå ut på stan och köpa w2k. Behöver köra en massa adobeprogram samt lite outlook, lite office och lite annat "i brancshen vanligt förekommande". Min fråga är; vad EXAKT heter den versionen jag skall ha? Den skall vara på svenska och det skall vara den som Whistler säger är så bra tack!

 

Glada - eftersemesterhälsningar - Maude

 

(Som ju egentligen föredrar MacOS :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maude,

 

Windows2000 Professional_2195_SV borde göra dig glad.

 

Nasarna borde ha börjat få in färdigtoastade SP skivor också, insistera på att de kollar sina oöppnade kollin.

 

- Lite grinig, har inte fått i mig en välbalanserad koffeinmängd än -

 

*gäsp*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag har för avsikt att köpa en w2k (jag har redan msdn någon version på en dator), men nu skall jag göra en kortsiktig investering genom att gå ut på stan och köpa w2k."

 

Jaha en w2k? En W2k vad? MSDN? el. jag är slö idag...

W2k är det bara att gå och köpa, det hittar du tillochmed för 50kr kanske :)

 

"Behöver köra en massa adobeprogram samt lite outlook, lite office och lite annat "i brancshen vanligt förekommande"."

 

Ungefär som jag då.

 

"Min fråga är; vad EXAKT heter den versionen jag skall ha? Den skall vara på svenska och det skall vara den som Whistler säger är så bra tack!"

 

Exact vilken version av W2K du ska köpa?

Ja eftersom du ska ha en arbetstation i mina ögon så ska du köpa W2K Proffesional. det är Workstation varianten...

 

 

*Förenkling*

 

Scen, Data affären.

*Maude kommer in genom dörren ser sig omkring med ett litet flin på fejset eftersom hon är i en PC affär.*

 

Maude: "Hej(eller God dag). Jag vill köpa Windows 2000 Professional, Svensk version."

 

Försäljaren: "Du vhill köpa. BRA! Jag vhill sälja!

Titta här nytt dator, mhed whindows, bara 9999:-!

 

Maude: "Nej tack jag ska bara ha Windows 2000."

 

Försäljaren *lyssnar inte*: "Eller khanske du vill köpa printer, vi hava HP printer, Deskjhet och laser, billiga phriser!"

 

Maude*Blir irriterad*: "Nej jag ska bara ha Windows 2000!"

 

Försäljarens chef: Vahur! Gå och ordna cd skivor i lagret, nu! Ursäkta honom, han är ny. Så vad kan jag hjälpa er med?"

 

Maude: "Jag skulle vilja ha Windows 2000 Professional svensk version"

 

Försäljarens chef: "Javisst betalar ni kontant, kort eller med check?"

 

*Folk som klappar*

*Musik som sakta tystnar och allt blir svart*

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-08-15 12:59:00 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Du ska köpa Win2 Professional.

 

Annars kan du kanske beställa en utvärderingsskiva, kostar 200 pix och funkar i 120 dagar. Sedan kan du slå till på fullversionen om du är nöjd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du få en fullt fungerande kopia av mig för 100 spänn? ligger i din brevlåda på Fredag på en fin Kodak Gold skiva. :)

 

/mhe (skänk resterande summa till barncancer fonden eller nåt annat mkt mkt vettigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...