Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Infoga smileys i email.


Håkan Kongshöj

Rekommendera Poster

Thomas Tydal

Man använder kolon, bindestreck och parentes:

 

Standardsmiley:

:-)

 

Ledsen:

:-(

 

Övriga vanliga:

;-)

:-/

:-I

(-:

:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger incredimail in bilder i breven eller tolkar den smileys i brevet som grafiska objekt.

 

Se mitt exempel (bifogad bild) från Thunderbird. Källkoden visas i lilla fönstret, det tolkade meddelandet bakom

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2006-03-14 18:22:51 av Monshi]

813696_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Då måste man använda html-kod och bifoga smileysarna. Personligen tycker jag det känns som onödigt mycket krångel när det går lika bra med bara tre tecken. Men så är jag ju uppvuxen på den tiden när bandbredden var dyrbar och Televerkets kvartalsräkningar inte var nådiga.

 

Men använder man exempelvis Outlook Express så får man först kolla på format-menyn att man har "RTF-format (HTML)" valt. Därefter är det bara att gå in på infoga-menyn och välja bild.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Kongshöj

Vad är incredimail och hur fungerar det?

Jag vill bara infogasmileysfigurer i mina email.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, då beror det på ditt mailprogram. Rekommenderar dig att nyttja den enkla metoden och de gamla hederliga ASCII-varianterna:

:)

;)

und so weiter

 

Annars blir det till att klippa och klistra in små bilder i dina mail. Sök via Google och du kan hitta bilder att nyttja.

 

Men det blir bara jobbigt för den som mottager breven. Ifall nu någon inte kan läsa HTML-brev så missar de dina smileys.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...