Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Accesspunkt som klarar 100mbit internet


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Hej!

Nu har bredbandsbolaget uppgraderat mitt bredband där hemma till 100mbit och jag märker att min accesspunkt inte orkar med (även fast den är specad till 100mbit).

 

Är det någon som har ett tips på en accesspunkt som verkligen klarar av 100mbit internet. Alltså inte bara är specad till det utan även klarar av det i ett riktigt test. (Jag föredrar Netgear)

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Jag har inte hört talas om någon som kan garantera det. Dessutom hänger ju hastigheten ihop med avståndet till basstationen, hinder mellan datorn och basstationen osv. Dessutom brukar de väl räkna både upp och ner tillsammans som ingår i den teoretiska hastigheten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver "accesspunkt" tänker jag trådlöst (WLAN), är det trådlöst du menar? Mig veterligen finns det inte ens någon standard för så pass snabba trådlösa LAN (i alla fall inte de man brukar använda för hemmabruk och avseende den faktiska bandbredden mellan klienter).

 

[inlägget ändrat 2006-03-10 08:59:29 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
När du skriver "accesspunkt" tänker jag trådlöst (WLAN), är det trådlöst du menar? Mig veterligen finns det inte ens någon standard för så pass snabba trådlösa LAN (i alla fall inte de man brukar använda för hemmabruk och avseende den faktiska bandbredden mellan klienter).
Jag utryckte mig lite oklart ser jag nu :)

Jag har alltså bredbandsbolaget fast uppkoppling hemma och till den har jag en accesspunkt där jag använder den trådlösa delen till min bärbara.

 

Men till min stationära dator så använder jag de fasta portarna och det är här jag vill ha 100mbits kapacitet.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok :)

 

Jag får 73mbit/s (TCP) med tptest med vår Dlink 4300, vi har BBB 100/10 LAN.

 

Men 73 < 100 det vet jag så egentligen borde jag väl hålla tyst ;)

 

[inlägget ändrat 2006-03-10 09:29:32 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Jag får 73mbit/s (TCP) med tptest med vår Dlink 4300, vi har BBB 100/10 LAN.
Det är klart mycket bättre än det jag får, ca 30mbit. Men jag skulle gärna vilja ha en som kan utnyttja hela bandbredden om man ändå ska köpa nytt.

//Erik

 

 

[inlägget ändrat 2006-03-10 09:52:46 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har mycket bra erfarenhet av Netgears support. Ring dom!

 

Och berätta gärna hur det gick. Jag har oxo 100/10 som du, men jag har inte gjort något åt det ännu. Jag tror att det är betydligt dyrare, nämligen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...