Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win Media Player ver. 10 spelar ej upp dvd-film


xxara

Rekommendera Poster

Hej!

 

Såg att det redan fanns ett gammalt inlägg med exakt samma fråga, men inget tillfredsställande svar...

Försöker spela upp dvd-film ("köpfilm") i Win Media Player 10 men får bara detta felmeddelande:

 

"Det går inte att spela upp DVD-video. Öppna bildskärm på kontrollpanelen och minska sedan inställningarna för skärmupplösning och färgkvalitet. Klicka på Mer information om du vill öppna felsökaren för DVD."

 

När jag testar i min förra dator/Win Media Player 10 funkar det utan problem så det kan inte vara fel på själva filmen. VLC (Open disc) i förra datorn funkar också, fast med ryckig bild.

 

Har även provat Nero ("Ett fel uppstod..") och VLC (händer ingenting) men utan framgång.

 

Hjälp!

 

/Sara

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du kollat inställningarna i din Windows Media Player?? Gå in i Verktyg > Alternativ > Filtyper.....där ska mpeg och DVD-video vara ikryssade. Eller gör som jag, välj att "markera alla"....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet tyvärr inte jag vad som är fel. Du kan kanske installera om den, så rättar det kanske till sig....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMP10 kan inte spela upp DVD filmer ensam.

 

Har du något annat DVD program (det måste du ha för att WMP ska kunna spela upp filmen) tex Power DVD eller Win DVD ? Testa med det i så fall.

 

Har du VLC version 8.4a ? Nya versionen klarara av DVD filmer mycket bättre, och finns på svenska. www.videolan.org

Det kan funka olika bra om man väljer DVD med meny eller bara DVD i VLC.

 

Jag rekomenderar inte att använda WMP till något, spelaren är värdelös och seg enligt min mening.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FFdshow klara väl av att avkoda MPEG2, dvs DVD-filmer, om det är det som saknas.

 

Värt att testa.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...