Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det något krångel med hotmail?


Skrutt

Rekommendera Poster

Jag skulle nyss för ovanlighetens skull skicka iväg ett mail från mitt hotmail-konto.

Det var inga problem att starta hotmail, och inte heller att öppna och skriva ett nytt mail. Däremot tog det stopp när jag skulle skicka iväg det: Ingenting hände, och längst ned på listen kunde jag läsa att det var fel på sidan. Den texten dök upp först efter att jag tryckt på "skicka"-knappen.

 

Direkt drog jag mig till minnes att jag läst att någon annan haft samma problem här på forumet, men tyvärr fanns ingen hjälp att få i den tråden.

 

Jag testade att logga ut och istället logga in på min sons användarkonto (på datorn) istället. Nu gick det att skicka iväg mailet, men precis när det gått iväg blinkade lite oväntade tecken fram som såg ut att ha något med formateringen av själva mailet att göra. Jag skickade ett testmail till mig själv, och det kom fram men såg inte friskt ut.

 

Återigen mindes jag en tråd här på forumet som tagit upp exakt samma sak (jag har hemskt bra minne) men som tyvärr förblivit obesvarad.

 

Jag minns inte när jag senast skickade ett mail från mitt hotmail-konto, och därmed har jag ingen aning om hur länge det har krånglat. Vidare har jag naturligtvis administratörsrättigheter på datorn, men det har däremot inte min son.

 

Är det fler som ovetandes har problem med hotmail (som liksom jag mest använder det som inkorg) eller har jag utvecklat någon form av hotmail-hypokondri där jag drabbas av alla symptom som jag läser om?:)

 

/Pnilla

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan jag få icke helt uppladdad hotmail med konstigt utseende eller inga menyer, men om jag loggar ut och in igen brukar det lösa sig. Däremot är aldrig eposten konstig,varken mottagen eller skickad.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-03-03 21:59:06 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, för mig verkar problemet vara synnerligen konstant, trots in- och utloggningar, omstarter och allt annat man kan tänka sig.

Eftersom jag av naturen är nyfiken, prövade jag nyss att logga in och skicka hotmail från min jobbdator. Det visade sig fungera utmärkt. Sålunda är det någon inställning i min egen dator därhemma som spökar, en inställning som tydligen är olika för min, respektive min sons användarkonto på datorn, men ändock inte rätt hos någon av oss.

 

Jag har bollat frågan vidare till MSN/Hotmails support för att därifrån förhoppningsvis få reda på vad som är problemet. Om jag får något vettigt svar därifrån lovar jag att klistra in det här, eftersom det bevisligen är fler som har haft samma problem.

 

/Pnilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...