Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 7 problem! hjälp!


rifa

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har Nero 7 demo installerat på min bärbara dator och vill använda den till att bränna ljudcd skivor. men det funkar inte som det ska!

 

Problem:

 

- Hack i låtarna på cdn, som det vore smuts eller repor i skivan. Samma fenomen när man provlyssnar låtarna strax innan bränning i nero! mycket irriterande och förstår inte varför eftersom att de fungerar utmärkte på både i windowsmedia player och på min bärbara mp3 spelare.

 

- Fungerar bara att bränna varannan gång, spelar ingen roll vilken bränningshastigthet eller om jag simulerar bränningen först. Buffert nivån försvinner och ett felmedelande kommer upp. bara att slänga skivan

 

Jag tror att det ligger något i nero och stör. Har hört att det kan bero på att nero ska ligga på samma partison för att de tillfälliga filerna ska få plats men de ligger på c: där jag har mycket plats kvar. har också hört att det kan bero på att det ligger virus och adware inbakat programmet. men har kört norton på hela datorn men inte hittat nått!

 

Testade saker:

 

- upgradering av firmware till cd/dvd brännaren

 

- installerat senaste uppgraderingen till nero 7 (Nero-7.0.5.4_sve_no_yt)från neros hemsida. men samma sak!

 

- testat att bränna på lägre hastigheter än x24 med simulering. men samma sak, bara fullständig bränning varannan gång.

 

- kört virus scan med norton men hittar inget på hela datorn

 

Frågor:

 

- Kan det beror på att det är en Demo version jag har?

 

- kan det bero på att det ligger adware och virus i Nero?

 

- hur installera man nero så att det inte blir en demo version ?

 

- vet ni någon annan version av nero som fungerar?

 

 

Har du något svar på detta är det så skulle jag bli väldigt tacksam för för din hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv Nero 6 med Vision Express 3, har inte provat att bränna MP3 men WMA fungerar utmärkt med sexan !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag har stött på exakt samma problem som du och gjort samma försök till lösning men inget har hjälpt. Måste vara någon bugg i Nero. Sökt på deras www men inte hittat något svar. Att det är en Demo version har ingen betydelse. På deras hemsida skriver dom att det är ett misstag att Demo står med och kommer att försvinna med nästa uppgradering.- Jag har avintallerat mitt Nero 7 och återgått till gamal Nero 6 senaste versionen och då fungerar det bra igen. Kanske är det någon fel i programmet eller något med kombinationen av bränare ocvh prigram som inte fungerar. pröva med att kolla hemsidan för brännaren om dom har någon info.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Verkar alltså vara något problem just med Nero 7, det är bra att veta, andra inlägg på forumet tyder också på det. Vore bra om fler som har 7 an berättar hur dom upplever den versionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag har Nero 7 men känner inte igen problemen.

 

Då jag bränner musik-cd konverterar jag alltid till WAV innan jag startar upp Nero. Funkar bra.

 

Betyget åt stabiliteten med avseende på hur ofta bränningen lyckas kan inte bli annat än "outstanding". Sedan jag gick över till Nero har jag har mycket få "coasters", kanske 1 på 50 eller 1 på 100 (DVD).

 

Det är egentligen bara en sak som irriterar mig - emellanåt verkar hela Nero hänga en bra stund. Det verkar som om den väntar på något och det kan ta många miniter men till slut brukar den hoppa igång i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

Jag har samma problem, men bara med filer med hög bitrate. Håller på att kolla upp det för att se vad som finns att göra. Irriterande.

L-O

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan inte komma fram till annat än att detta är ett fel i just den senaste uppdateringen. Återstår att se om dom fixar detta till nästa. Någon annan som kommit fram till något annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag redan gjort, rensat fullständigt och installerat om, det hjälper inte. Hacken i musiken uppstår endast på filer med hög bitrate och fanns inte på den första versionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson31

ja men då tror ja ja vet va som är fel.. bränn med lägre hastighet? har du provat det? det kan hjälpa bra:D bränner du altid på högsta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hacken i musiken blir vid inläsningen, när man "addar" filerna. Jag vet det, för felen hörs redan när man provlyssnar på dom inlästa filerna i Nero, innan man bränner, så tyvärr ligger inte problemet i bränningen heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat (som jag skrev tidigare i tråden) att konvertera dem till wav-format INNAN du lägger till dem och bränner? På så vis försvinner den påverkan som deras bitrate kan ha eftersom wavfilerna är mer eller mindre exakt det som ska skrivas till cdskivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har testat alla format (utom Nero's egna) och det blir samma. Det enda som hjälper är att ta ner filerna till typ, 128 i bitrate, men det orkar jag å andra sidan inte göra med allt jag bränner. Jag använder tills vidare RealPlayer och hoppas på att nästa uppdatering är felfri. Nero är ju bra, för där kan man volymutjämna låtarna, det är inte så ofta jag bränner samlingar, behöver jag det inom kort har jag hittat ett gratis volymutjämnarprogram som fungerade alldeles utmärkt. jag tror att detta är ett fel i denna versionen av Nero, för det kryllar tydligen av fel om man får tro vad man hittar om Nero 7 på nätet, dessutom var det inte så i den första versionen av Nero 7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet ej hur Nero 7 är utformat men !

 

Själv har jag Nero 6 med Vision Express 3, den här Nero versionen är ju flera småprogram man installerar var för sig.

 

När jag installerade 6 an en gång i tiden då fick jag inte programmet att fungera bra förrän jag först installerade (huvudprogrammet Nero 6) och sedan startade om datorn innan jag installerade Vision Express, sedan dess har det fungerat helt störningsfritt, helt suveränt.

 

Om också 7 an är uppdelad i flera program kanske det är ide' att prova det här om ni inte redan gjort det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero 7 är uppbyggt på samma sätt och jag har redan gjort likvärdigt somsom du beskriver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero är lite lynningt. Med 6:an så fungerade aldrig vision express för mig. Ljudet blev osynkat alltid. Rensade datorn vid ett tillfälle och intallerade 6:an det första jag gjorde. Det blev skit ändå.

 

Nu har jag senaste 7:an och har överhuvdtaget inga problem i någon programdel. Allt flyter på och resultatet blir alltid bra. Tror att det har med olika kombinationer av hårdvara som ställer till det för vissa med olika versioner av Nero.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

... det är val i höst : http://web.telia.com/~u41314994/sotingar.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det här är en gammal tråd men Christian Andersson har nyligen råkat ut för samma problem men hittat lösningen för honom, lösningen är skriven på Engelska och lyder som följer.

 

The problem is with the plug in for MP3 convertion on Nero 7. This might help, I picked it up off another web site.

 

"There is only one fix and it has nothing to do with drive firmware, motherboard drivers, media type etc.

The problem is a single file, 'mp3PRO.dll' which you'll find in:

C:\Program Files\Common Files\Ahead\AudioPlugins\

 

The version that comes with Nero 7 is 2.0.5.0 and for whatever reason, its faulty. If you have Nero 6 still, on the CD goto the following directory:

G:\Nero 6 Ultra Edition\Common Files\AudioPlugins\

 

(Where G:\ is your CD drive) and inside you'll find 'mp3PRO.dll' version 2.0.0.6. Copy this to:

C:\Program Files\Common Files\Ahead\AudioPlugins\

And overwrite (backup first just in case you need to revert back for whatever reason) the one already in there.

Guaranteed this will solve all your problems with audio CD's skipping. Its a temporary fix hopefully, till Nero can sort it properly."

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...