Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SE UPP OM DU HAR TELIA REFILL!!!


Mohave

Rekommendera Poster

Tänkte bara göra dom som har Telia Refill i sina mobiler att dom har

(iallafall på våra 2 abb.) bytt prislista och lagt till ett alternativ till, med detta ringer du billigare MEN (såklart en fin hake nånstans som alltid..)

DOM TAR UT EN DYNGSAVGIFT på 2:- DAGEN!!! OAVSETT om du ringer eller inte.. snyggt att dra 2.07:-/dag EX moms (2,59:- ink moms) och kalla det dyngsavgift

istället för 60:- (över 77:- ink moms) i månaden o kalla det månadsavgift!!!! dom haaaaar ju ingen månadsavgift .. FI FAN va trött man blir!

skaffade ett refillkort för jag ringer väldigt lite ut och tog då ett refillkort, kostar lite mer per minut men JAG tjänar på det ändå.

sen går dom o lurar in en till 60:- (över 77:- ink moms) i fast månadsavgift ändå!!

jo dom LURAR in en i det. inte fått någon uppgift att vi har fått börja betala 2.07:-/dag EX moms (2,59:- ink moms) för att ha deras j*** kort!

 

dom flyttade helt enkelt över oss till denna form av abbet/prislista

och sa inget, undrar hur många runt om

i sverige dom har lurat in i detta??

Dom vill väl suga ut ännu mer av dom där som inte ringer så mycket. vägrar dom att betala tillbaka mina pengar blir det en anmälan eller kanske ett samtal till Plus .. verkar ju vara det enda som hjälper mot stora skojarföretag idag ... nja .. polisanmälan kan man ju glömma för det kan dom ju skita i, händer ju ändå inget ...

men lite dålig PR i TV KAN ju göra att dom förlorar MER PENGAR

än vad dom kan tjäna på att lura av andra så ..

 

etik o moral verkar vara nåt man kan glömma HELT bara man tjänar MER PENGAR! MER PENGAR!

fi FAN va trött man blir på sånt här ........

 

[inlägget ändrat 2006-03-02 08:30:52 av Mohave]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte, har de flyttat dig till "Refill Till Alla" utan att du begärt det?

 

Kollade mina två refillkort, de står kvar på "Refill Dygnet Runt" resp. "Refill Kväll & Helg" som de gjorde innan.

 

Om det är så att du själv har bytt till "Refill Till Alla" så får du ju skylla dig själv, det står ju hur klart som heslt när man läser om den prisplanen att det medför en dygnsavgift på 2,59kr (om inte saldot är 0kr, då dras igen avgift)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej jag har INTE valt det själv!!!!!!

tror du jag skulle bli så arg då ?....

"Till alla" FANNS inte ens vid beställning ........

 

valde "dygnet runt" vid beställning, men det hade tydligen blivit "kväll o helg" nånstans under gången, deras standard OM man inte valde nåt enligt dom VILKET jag gjorde via telefon!

 

testade o ringa lite i början o kollade vad det kostade och det drogs enligt

"dygnet runt"-prislistan

 

pratade just med dom och jag hade inte AAALLS "Till Alla" men dom kunde inte förklara varför det hade dragits pengar enligt denna prislista ..

Jag bytte precis före på via nätet när jag upptäckte detta men

det kunde hon inte se förståss ..

 

kooooonstigt ...

 

jaja .. får se när (om) kompensationen kommer som dom har lovat ..

 

Telia gjorde en blunder och hoppas bara att flera inte drabbas o får betala

extra som jag fick göra, t.ex. dom som inte ringer mycket och TROR dom har pengar kvar på kortet men kan inte ringa när dom väl behöver det för Telia har "råkat" att göra ett "misstag" och bytt prislista för kunden

utan att kunden visste om det ..

 

[inlägget ändrat 2006-03-02 10:09:03 av Mohave]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så jag förstod rätt...

 

Du skaffade refill (och fick kväll och helg som är standardplanen)

men du hade vid beställningen valt dygnet runt (men fick inte det).

Pengar drogs som om du haft "Till Alla"

 

Om telia dragit pengar från ditt kort enligt fel prisplan så ska de naturligtvis stå för detta och återställa saldot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis!

 

dom har gjort NÅT fel nånstans o hoppas bara att inte fler blir drabbade..

 

blir ju ganska stora pengar till telia om dom börja dra pengar från refillkorten som inte används..

kanske bara dom som ringer in och frågar varför som dom svarar med ett "ojsan det blidde lite fel bara .."

 

så har du Refill vid Telia, kolla upp om dom har bytt prislista på dig med ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...