Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikon "Local Area Network" borta


Linus A

Rekommendera Poster

Jag kör Windows 2000 Professional Engelsk med SP1.

 

Min ikon för "Local Area Network" i "Network and Dial-Up Connection" är borta. Den har försvunnit förut en gång, men dök upp igen när jag hade installerat om.

 

När jag skulle flytta min dator till ett annat rum, så la jag datorn i hibernate läge (även kallat vilo-läge).

 

När jag startar datorn så är ikonen borta. Jag har inte installerat något annorlunda program och jag måste komma åt nätverksegenskaperna.

 

Någon som har någon teori om hur man löser det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att ditt nätverkskort är installerat i system i device manager.

Om det inte finns nåtot nätverkskort installerat så tror jag att ikonen försvinner.

W2k kanske har tappat bort det.

 

Så hittar du device manager!

(control panel- system-hardware-device manager-network adapters)

Om inte network adapters finns så finns inget nätverkskort installerat.

Om det finns , gå in egenskaper på kortet och kolla om det är aktiverat eller om det är nått annat fel..

 

//Rikard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina nätverkskort är installerade och fungerar. Tyvär är det bara ikonen som är borta.

 

Kan komma åt samtliga datorer i nätverket.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé är ju alltid att kopiera en shortcut ifrån nån annan dator med w2k och klistra in den på din.. kanske funkar.

 

Är "local area connention" också borta i network and dial up connections i kontrollpanelen. För om den finns så motsvarar det högerklick-egenskaper på din borttappade ikon.

 

Ett smidigt sätt att installera om är att välja upgrade som behåller installerade program och inte kräver några knapptryckningar, så man kan gå ifrån.(vem är inte trött på installationer)

Då kanske ikonen kommer tillbaka.

 

 

// Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...