Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna med ITunes ?


runerk

Rekommendera Poster

Jag har fått en CD av en kompis, där han bränt hela 85 jazzspår med ITunes. Jag lyckas bara få med c:a 25 spår med Mediaplayer, o har förgäves försökt även med ITunes.Hur har han gjort ? CD funkar bra på datorn ,men kan jag få den att funka även på en vanlig CD-spelare ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett får du inte mer än ca 25 spår om du gör en audiocd. Du måste också ställa in programmet så den gör audiocd och det vet jag inte om dessa program gör. Kunde inte hitta någon sådan i Mediaplayer där gör man tvärtom från cd till dator.

Nero klarar att göra audiocd och tex sonic

 

Om du gör till mp3 format måste du även ha en cd spelare som klarar mp3 formatet.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Milla för ditt snabba svar. Jag ,som är pensionerad datanörd i Leksand,

kämpar vidare. Visst är Internet fantastiskt ! Lev väl...hälsning Rune.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hitta någon sådan i Mediaplayer

 

Det är en av de 6 stora knapparna/flikarna som heter "burn" som gör just det, bränner en musikcd (mittemellan "Rip" och "Sync") :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då fast min är på svenska så bränn då:) men gör den "vanliga" audiocd också? Har faktiskt aldrig använt mediaplayer till detta bara att göra mp3.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK får skaffa ett språkpack och installera så datorn fattar vad jag menar då jag skriver på svenska och den bränner på engelska:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...