Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Komplettera automatiskt" funkar inte


.sun

Rekommendera Poster

Efter att ha googlat ett tag på begreppet "komplettera automatiskt" börjar jag tro att jag är rätt så ensam om mitt problem. Merparten av alla som ställer frågor här om "komplettera automatiskt" vill bli av med funktionen.

 

Jag vill det motsatta - jag har gjort ett formulär där IE inte alls sparar mitt formulärdata. (Firefox gör det däremot). Det kan bero på att jag använder javascript för att kontrollera innehållet innan det skickas - det finns alltså ingen submitknapp, enda sättet att skicka formuläret är att anropa en javascriptfunktion först.

 

Har sett ett par andra siter där IE inte heller sparar formulärdata, fast man vill det. T ex inloggningen till Glocalnets webmail.

 

Kan nån ge tips på mer läsning runt MS "komplettera automatiskt"-funktion, så jag kan lista ut hur man ska koda för att IE ska spara data?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Micke_skane

Kan det vara så enkelt att kryssrutan för Formulär under Komplettera automatiskt inte är ikryssad?

 

Har inte själv provat då jag tillhör den större gruppen som inte vill ha det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. "komplettera automatiskt" funkar inte trots att jag har bockat för alla fyra rutorna i IE/Verktyg/Internet-alternativ/Innehåll/Komplettera automatiskt. Jag har också bockat för "Använd funktionen Komplettera automatiskt" under Webbsökning i fliken Avancerat.

 

Kan det vara någon annan inställning som ska till eller som stör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...