Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reprera xp


ivan

Rekommendera Poster

Hej hur gör man när man reparerar xp, det står att en fil är skadad i windows \system 32\config\system,

Skall prova köra rep med xp skivan ,när jag startat med skivan och tryckt rep kommer jag till en sida med en massa komandon som jag inte vet vad dom betyder hur gör jag sedan ? måste man köra om xp eller hur

gör jag ? har läst i forumet men hittar inget som förklarar detta med rep

av xp.

 

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst håller jag med Datamilla, vill bara poängtera en rad i länken som en del ibland glömmer i glädjen när allt funkar.

 

Efter en uppgradering på plats eller reparationsinstallation måste du installera om alla uppdateringar för Windows. Du kan hämta dem på följande Microsoft-webbplats:

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen orginal utan bara en återställningsskiva kanske.

Kan den heta recovery någonting?

 

Annars brukar det stå klart och tydligt om det är XP

Windows XP Pro eller Home

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
andersson31 skrev:

hyur vet jag vilken skicka som är xp skivan? (jag har compaq)

 

De nyare datorerna Compaq/HP har ju XP-partition. Du får trycka F10 under uppstart och välja att återställa/installera om systemet. Har inte hittat något som heter reparera där i de datorerna av det märket jag kommit i kontakt med.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Datamilla skrev:

Samma som Dell och Packard Bell alltså, man får inte med någon skiva?

Milla

 

Det verkar inte så, dåligt nog. Har rotat igenom kompisens lådor därhemma. En HemPC, men vi har inte kunnat hitta någon XP-cd. Den ligger på hårddisken vilket är rätt kasst. Om hårddisken skulle krascha så är man blåst på XP och kan inte installera om det på en annan hårddisk heller.

 

Enda sättet i kompisens fall är att kontakta företaget som hyr ut HemPC-paketet och be dem skicka en ny hårddisk med XP förinstallerat. Fast då kan ju man lugnt räkna med kalla handen, eftersom hårddiskar kraschar när man minst anar det. Det kan vara när garantitiden gått ut t ex.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off Topic men kan vara bra att veta. När du sparkar igång din Packard Bell första gången kan du göra en egen reecover dvd 1st/cd 4st genom ett program som följer med, smart restore. Då kan du ta bort din lilla hemliga partion och utnyttja hela disken.

 

Hjälper inte på Compaq kanske men..

 

Har inte de också något sådant program?

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...