Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara ljud - ingen bild


bogos

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ett problem med både WMP och Real Player att jag bara hör ljudet och inte ser bilden. Allt fungerade tills för ett par veckor sedan. Jag har inte installerat eller avinstallerat något utom det som dimper ned via Windows Update, och hittar inget skumt någonstans på datorn heller. Jag är absolut ingen novis på datorer, och sökningar på internet har föreslagit nya eller uppgraderade codecs men jag har hittills avstått, eftersom det finns codecs som tidigare fungerat. Och varför skulle båda sluta fungera samtidigt? Någon som har ideer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag får göra så. Det innebär alltså att specarna ändrats, eller? Annars förstår jag inte vad som orsakat att det SLUTAT fungera. Jag kanske ska förtydliga att jag i jobbet utför en del nyhetsbevakning, bl.a. via SVT och andra nyhetskanaler, och det är den typen av filmer som slutat fungera, alltså streamad video i olika format. Film på hårddisken är inga problem. Men jag testar får vi se.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och när Videolan kommit upp på tapeten filkar väl jag in med allrådande codece ffdshow som delar kodbas med Videolan men kan spela upp materialet i vilken spelare som helst som nyttjar DirectShow, ex.v. WMP.

 

http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej! Jag har exakt samma problem...men bara på min ena dator..

Jag har försökt ladda ner en massa codecs..men det blir ingen skillnad..iblnad kan det komma fram en film snutt...om jag klickar jätte många gånger på den..men annars är det helt omöjligt..finns det ingen som kan förstå vad detta beror på?? kan det ha med grafik kortet att göra eller något??

 

för ibland kan det komma fram igen efter ett tag..alltså att det går att se filmerna...

hoppas någon vet något om detta....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt ladda ner en massa codecs

Är definitivt inte bra, står risk för att de kommer i konflikt med varandra. Avinstallera dem och följ råden tidigare i tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEt löser ju inte det första problemet...om jag spelar en snutt på slutet från en föregående film..då kan den efter komma fram..konstigt nog..

men int den jag klickar på och vill spela..bara om föregående får gå tills den är slut..då kommer nästa fram..vad är detta för mystiskt fel..

 

Har testat det som stod tidigare utan något bra resultat..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...