squarehead Posted August 5, 2000 Share Posted August 5, 2000 Jag undrar om det är praktiskt möjligt att få en CD-brännare att fungera på min gamla burk (ska snart köpa ny dator). Den går som sagt i 75 MHz. 40 MB RAM, hårddisk IBM Deskstar 8.4 GB, 6x CD-läsare. Och kan man ställa in i vilken hastighet som en skiva ska brännas? Jag menar, det borde vara mer sannolikt att lyckas med en bränning i 1x hastighet än 8x. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYS64738 Posted August 5, 2000 Share Posted August 5, 2000 Det borde gå bra, jag har t.o.m. lyckats bränna med en 486:a. Om bara HD:n klarar att leverera data i en snabb och jämn ström så går det, men som du själv säger så är det smart att undvika att bränna i 8X, prova med 4X eller 2X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Posted August 18, 2000 Share Posted August 18, 2000 Min första brännare körde jag på en P100/32MB och det funkade hyfsat i 2x. Det var en sleten 5400rpms HD och dessutom med ISA SCSI-kort så det blev buffer underrun ibland. 4x är nog gränsfall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
squarehead Posted August 18, 2000 Author Share Posted August 18, 2000 Har skaffat brännare nu. En HP 9100i 8x/4x/32x. Det verkar till och med fungera i 4x hastighet. Inte illa. När jag pratade med en försäljare för flera månader sedan trodde han att jag inte skulle kunna bränna överhuvudtaget. Jävla typ! Hade jag vetat att det funkade skulle jag köpt en för länge sedan. Men snart blir det en ny dator och då ska man väl förhoppningsvis kunna köra den i 8x. Ha det gött. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYS64738 Posted August 23, 2000 Share Posted August 23, 2000 Försäljaren vill givetvis sälja en ny dator till dig, därför säger han att det inte går Link to comment Share on other sites More sharing options...
squarehead Posted August 23, 2000 Author Share Posted August 23, 2000 Mycket korkat av försäljaren. Tack vare hans dumma kommentar ska jag aldrig mer sätta min fot i den butiken. Förresten verkar de inte veta mycket alls på det där stället (Sekvencia). Många bäckar små... [inlägget ändrat 2000-08-23 18:54:34 av Daniel Thornberg] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.