Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna på en Pentium 75 MHz?


squarehead

Rekommendera Poster

Jag undrar om det är praktiskt möjligt att få en CD-brännare att fungera på min gamla burk (ska snart köpa ny dator). Den går som sagt i 75 MHz. 40 MB RAM, hårddisk IBM Deskstar 8.4 GB, 6x CD-läsare.

 

Och kan man ställa in i vilken hastighet som en skiva ska brännas? Jag menar, det borde vara mer sannolikt att lyckas med en bränning i 1x hastighet än 8x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det borde gå bra, jag har t.o.m. lyckats bränna med en 486:a.

Om bara HD:n klarar att leverera data i en snabb och jämn ström så går det, men som du själv säger så är det smart att undvika att bränna i 8X, prova med 4X eller 2X.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Min första brännare körde jag på en P100/32MB och det funkade hyfsat i 2x. Det var en sleten 5400rpms HD och dessutom med ISA SCSI-kort så det blev buffer underrun ibland.

4x är nog gränsfall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skaffat brännare nu. En HP 9100i 8x/4x/32x. Det verkar till och med fungera i 4x hastighet. Inte illa. När jag pratade med en försäljare för flera månader sedan trodde han att jag inte skulle kunna bränna överhuvudtaget. Jävla typ! ;) Hade jag vetat att det funkade skulle jag köpt en för länge sedan.

 

Men snart blir det en ny dator och då ska man väl förhoppningsvis kunna köra den i 8x.

 

Ha det gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket korkat av försäljaren. Tack vare hans dumma kommentar ska jag aldrig mer sätta min fot i den butiken. :) Förresten verkar de inte veta mycket alls på det där stället (Sekvencia). Många bäckar små...

[inlägget ändrat 2000-08-23 18:54:34 av Daniel Thornberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...