Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte nå min D : disk


K-R

Rekommendera Poster

Jag omformaterad och installerade Windows xp professional (hade windows xp home edition innan jag formaterade om) på hd(0). Insallationen gick helt felfritt.

Men när jag sedan startade windows xp professional så gick det inte att öppna hd(1), utan det kom upp ett medelande där det stod "Diskenheten i enhet d är inte formaterad. Vill du formatera den nu?". Så min fråga är om dett finns något

annat sätt att komma in på disken än att formatera den? För om jag formaterar den går väll all data förlorad?

 

Skulle bli glad om jag kunde få hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gjorde du för att komma åt disken, har du importerat den efter ominstallationen?

 

Om du går in i diskhanteraren, den hittar du om du blåmarkerar "Den här datorn" på skrivbordet, högerklickar och väljer Hantera i menyn.

 

Jag har engelsk version så du får översätta till vad det kan heta i svensk.

 

I diskhanteraren gå via menyn Action och välj Rescan disks.

Om den nu hittar din disk och det står främmande så välj att importera främmande disk.

 

Har du redan gjort detta och disken ändå är "oformaterad" så formatera den inte utan sök lite här på eforum efter recover program som kan hämta information ifrån kraschade diskar.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde inte nått specielt för att komma åt disken utan den var bara där efter att jag kört om windows.

 

Fungerade tyvärr inte att rescana disken så jag försökte med ett recover program som heter file scavenger 3.0, jag lyckades föra över alla filer från d: disken till c: disken, men det var tyvärr bara 1/10 av alla filer som fungerade efter kopieringen :(

 

Hoppas det var recover programet det var fel på och inte filerna.

Ska försöka ladda ned ett nytt.

 

Tack så mycket för tipsen!!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket!!!!

 

Har lyckats få över min film och musik.....Men inte spelen tyvärr.

Min tack så mycket ni har räddat mitt liv :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...