Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Golive CS2 - Placera siten på server


Andreas1973

Rekommendera Poster

Hej! Jag har nyligen skaffat mig en brödrostliknande grej som innehåller två hårddiskar och beter sig som en extern dator som kopplas upp via nätverket. Nu har jag alla mina kundmappar med trycksaker... texter... och hemsidor lagrat på det här utrymmet och kör en spegling av den ena hårddisken för att alltid ha en färsk back-up.

Vad händer då? Jo, när jag gör ändringar i min site och sparar i GoLive och sedan öppnar min site igen så säger GoLive att siten e sönder och ger mig ett alternativ som går ut på att en back-up fil öppnas i stället. Denna är sorgligt nog även den sönder...

 

Efter att ha meckat en hel del så visar det sig att detta INTE uppstår om siterna ligger på någon av partitionerna på min arbetsdator. Det händer inte heller om siterna ligger på en extern USB-hårddisk.

 

Nu börjar jag undra om detta har att göra med nätverket?! Visst det finns versioncue men det passar inte mitt arbetssätt och samtidigt - förvaring av material på en annan plats i nätverket bör väl inte vara något konstigt och ovanligt? Har någon varit med om detta eller har någon en teori om vad det kan vara?

 

Har även sneglat på mitt virusskydd och brandväggen som finns inbyggd men med tanke på att jag kommer åt filerna och kan spara till disken så... Tacksam för alla typer av svar! Nästan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...