Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem vid inspelning med Pinnacle PCTV 60e


Hans_T

Rekommendera Poster

Jag har anslutit Pinnacles DVB-T mottagare 60e (USB) till datorn och anslutit kortet till en utomhusantennn (Digiality DA 5000). Bilden är perfekt på samtliga kanaler men när jag ska spela in ett program så fryser bilden i några millisekunder med några sekunders intervall. Detta sker endast vid inspelning och upplevs ungefär som när man inte har riktigt bra mottagning vilket jag ju dock har när jag INTE spelar in. Jag har mailat Pinnacles support vid två tillfällen men dom svarar aldrig på mina mail så det verkar inte som om nöjda kunder är deras primära mål.

Är det avkodningen i kortet som inte hinner med eller kan det vara den medföljande programvaran som är dålig (Pinnacle TVCenter V3.4)?

Jag har även problem med fjärrkontrollen. Jag har gjort alla inställningar som dom ska och kört testprogrammet som visar att mottagaren svarar på alla knapptryckningar på fjärrkontrollen men det är bara knappen där jag startar TVCenter som fungerar när jag ska använda den. När TVCenter väl är igång så reagerar den inte på fjärrkontrollen längre (byta kanlal, höja/sänka ljudet etc.).

Någon som har en idé om vad som kan vara fel innan jag skickar ut kort med fjärr genom fönstret?

Datorn som används är en P4 3.0 GHz med 1 GB RAM och över 160 GB ledigt hårddiskutrymme samt Windows XP Home Edition med SP2.

 

/Hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte bra. Några allmäna råd.

 

1: Uppdaterade drivrutiner för dels moderkort (USB-kontakter) och för TV-kortet? Dvs körs dina USB portar i full fart? Även grafikkortet kan vara värt att kontrollera, dvs uppdatera drivrutinerna. Senaste version av programvaran för kortet?

 

2: Testat att byta USB-port?

 

3: Några konflikter/delningar i datorn, främst då USB-porten.

 

4: Hur mycket belastas processorn vid inspelning?

 

5: Uppdatera DirectX

 

Mmh, Pinnacle verkar ha ett support-forum där aktivitet är ivartfall måttlig. Senaste svar från Pinnacle inkom igår...

 

Hittadet dock inget som relaterade exakt till ditt problem.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...