Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkort


T.T

Rekommendera Poster

Hey har laddat ner everest programmet o kommit fram till att jag har Sis 7012 Audio Device

 

Jag gick in på deras hemsida o försökte ladda ner 7012 drivrutinerna...men sen då? hur gör jag sen,jag packar upp den men sen är det stopp. Körde setup men de poppar upp ett felmeddelande att de inte funkar??

Någon som vet vad jag kan göra?

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså varit hit: http://www.sis.com/download/

 

Valt Audio Driver..och så vidare..kolla upp vad ditt moderkort heter märke/modell och besök deras sida där kan du hämta drivrutiner.

Har du en 'märkesdator' som till exempel: Compaq, Dell, Fujitsu eller annan så besöker du deras sida...kolla först vad just din modell heter.

 

Vad stod det i felmeddelandet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.T här

 

japp laddade ner audio drivers ,gick in på everest programet,läste att mitt ljudkort hette sis 7012,gick in på hemsidan laddade ner drivrutinerna för just sis 7012..packade upp filen me winrar o tog setup,men händerl iksom ingenting,startar om datorn,ibland kommer d upp längst ner vid klockan att en ny maskinvara hittades,men det går inte installera nånting.

 

Jag kan oxå lägga till att när jag formatera datan så tog jag en ny partition, med andra ord så kan jag fortf gå in på den gammla hårddisken som e på C: och klicka på filer m.m,bara de att hårddisken jag använder efter att jag formatera är E:\ ...

 

Jo jag kollade mitt moderkort "Gigabyte GA-8SIML, gick in o ladda ner vga drivrutinerna och håller på o ladda ner audio drivers oxå.

 

Jag har en Packard Bell dator. Verkar som de blivit mer problem nu än innan jag formatera om datorn =P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska oxå lägga till att tidigare när jag gick in på enheter så hade jag två gula frågetecken,ett framför ljudenheter och ett annat framför vga.

Jag fixade vga problemet genom att gå in på mitt moderkorts hemsida och laddade ner drivrutinerna,som sedan automatiskt installerades in på datan. Men när jag laddade ner audio drivrutinerna så händer ingenting.

Jag gick in på hemsidan där mitt moderkort fanns,o där fanns även audio drivers,så jag tänkte kanske funkar. Namnet på den va "realtek nått.

Men som jag skrev tidigare så heter mitt ljudkort Sis 7012.

 

Iaf jag startade om datan efter att jag laddade ner vga o audio drivrutinerna från mitt moderkorts hemsida (där den fanns).Grafiken blev genast bättre,de kom upp en annan ruta där de stog att en ny maskinvara hittades jag klickade på nästa för att installera automatiskt istället för o välja i ngn lista,sen söker datan efter en ljudstyrenhet för multimedia, men den hittar inte den nödvändiga programvaran står de??

 

Om ngn vet vad jag har för problem,hjälp gärna till,man blir galen utan ljud på datan =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.packardbell.com/se/

 

Gå in på denna site

På baksidan av din dator finns ett serienummer som du skriver i. Då kommer du till den sida där du hittar alla drivrutiner till just din dator.

Även uppdateringar :)

 

Annars får du söka på modellbeteckningen.

 

Detta är förutsatt att du inte bytt ut något i datorn utan kör på "orginalet"

 

 

Milla

 

[inlägget ändrat 2006-01-10 20:49:06 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK !! =D

 

nu e ljudet tillbaka. japp de va bara att skriva in serial nr och ladda hem drivrutinerna där. tack igen

 

=D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe nu är mitt problem att jag kan lyssna på musik utan några problem,men jag hör inga andra ljud. T ex på msn om någon skriver så hör man ingenting. Och på msn inställningarna så har jag kryssat i att jag vill höra ljud när ngn vill kontakta mig. Hmm volymkontrollen vid klockan syns fortf inte till.

 

Och när jag går in på kontrollpanelen ..ljud, o ljudenheter så står de att jag inte har ngn ljudenhet??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen. :=)

 

Jag har alla ljud

 

Jag får kolla hur det ser ut i min maskin när jag kommer hem, är på jobbet

Återkommer

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Ljudenhet heter Realtek AC97 Audio när jag tittar i Ljud

 

Kan du se den i enhetshanteraren under ljudenheter?

 

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag går in i kontrollpanelen - enhetshanteraren- sen får jag klicka på ljud-,video-och spelenhet....det ända jag ser som har ngt med ordet ljudenhet o göra där inne,det är ljudenhet med halv duplex för unimodem?

 

Sen har jag ngt annat där inne som heter SigmaTel C-Major Audio..den tanka jag hem från packardbells hemsida,och det va den som iaf fixa så att jag kan lyssna på musik blandannat. Men när det kommer till "ljudenhet" så verkar jag inte ha någon hmm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollat supporten på Packar Bell verkar vara en gammal rackare. Det går kanske att hitta uppdaterade drivrutiner någonstans.

 

 

File Category: Sound

File Title: SigmaTel C-Major (STAC97N) for SiS audio driver

File Version: 6.13.10.9010

File Date: 6-12-2002 14:35:00

File Size: 549612 Bytes

 

 

Milla

 

[inlägget ändrat 2006-01-12 20:45:53 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan milla

 

tack för sidan,,,gick in o försökte ladda ne den uppdaterade varianten,men gick inte eftersom man måste registrera sig på deras sida,så jag registrerade mig, men när jag försökte ladda ner den så kom detta upp ? :

 

 

Can't open the download?

 

In many cases the files you'll download from us will be self-extracting executables or zip formatted archives. But, our archive has many other file compression types as well, the most popular include .rar, .ace, .hqx, .sit, .tar.gz, and .bz2. Windows users can go to download.com's file compression listing to find a suitable program; we recommend Power Archiver.

 

 

 

så jag laddade ner power archiver,men funkar fortf inte att tanka ner den.??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en liten skylt som säger att du kan ladda ner från denna site istället för den externa som den pekar på.

 

Då fungerar det

 

Nu har jag din drivis på min HDD :)

 

Jag kan maila den om du vill. (540kB)

 

 

 

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du spar filen på ett säkert ställe nu när det fungerar ifall det blir fler haverier

Lycka till

:)

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

hej hej.. jag har samma problem som den andra hade... du sa att alla datorer har ett serienummer på baksidan av datorn... jag kollade men det är ju massa siffror.. så vad är det som är serienumret? står det serienummer på?

 

tack så jätte mycket/tommy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På baksidan av din dator finns ett serienummer som du skriver i

 

Detta gäller om du har en märkesdator, det brukar finnas tips på sidan hur du hittar ditt serienummer för att du skall få rätt drivrutin

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hallå, jag ahr precis exakt samma problem som mario21. Jg kan inte heller få igång mitt ljud fast jag laddat ned de drivrutinerna som finns på Packard Bells hemsida. Det funkar inte heller på den hemsidan du uppgav innan, så jag skulle hemskt gärna vilja att du skickar den du hade genom hotmail? (a) / Tony:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mailat den nu men länken på driversguide fungerar ju?

 

Jag kommer inte att spara den på min hårddisk utan hänvisar vidare till nedladdningssidan. Jag laddade själv ner den nu så den fungerar. Jag har inte plats tyvärr att spara andras saker på min dator.

 

Hoppas det blir bra i alla fall :)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...