Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smtp Serverfel 554 'Access denied' med relayserver


nire

Rekommendera Poster

Hej,

När jag satte in mailkontot för nån vecka sen funkade allt perfekt,

men nu när man ska skicka mail så får man upp ett fel, se bild.

Eftersom jag har mailen hos tele2 så har jag tele2's inkommande mailserver och telias relayserver som utgående,

eftersom ja numer har telia (kramnet som mellanhand) och inte tele2.

det funkar inte med kramnets utgående server (fick felmeddelandet "we do not relay") så därför fick de bli telias relayserver.

 

Allt funkade som sagt fram till idag då det inte längre går att skicka, inga inställningar är ändrade.

 

Nån som ser nått fel?

 

[bild bifogad 2006-01-09 18:33:18 av nire]

792207_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din utgående server tillåter inte relay (vidareskickning) till den mottagar mailaddressen.

 

Föreslår att du kontaktar telia och frågar hur man ska göra eftersom det är de som har konfigurerat kasst. (kör du telia ska du få använda telias mailserver hur du vill, kör du BBB's och har BBB samma etc)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det har ju funkat hur bra som helst fram tills igår med den servern, som är en relayserver.

Ja vet andra som har precis samma och det funkar för dom, dom har samma isp och dom har tele2s mail och samma relayserver.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Vet inte om det kan vara till hjälp, men jag hade liknande problem med tele2 för något år sedan.

 

Jag hade uppkopplingen hos Spray och mailen sedan tidigare hos Tele2. Det jag fick göra för att kunna skicka mail från tele2 kontot var att under fliken Servrar, bocka i att servern kräver autentisering. Inställningen fick sedan göras så att jag skulle logga in med Spray kontots namn och lösenord.

 

/ Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...