Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LG RH7800H inspelning från DV


Lasse J

Rekommendera Poster

Hej

Jag har kopplat in min DV-kamera med Fire-Wirekabel till DV-ingången på min LG RH7800H och kan se/höra ljud o bild i TV:n. Alltså spela upp bra.

Men då jag skall spela in på hårddisken kommer bara upp en röd ring med rött diagonalt sreck i TV-rutan, likt en förbudsskylt i trafiken.

Filmen jag vill spela in är en egenfilmad sak, alltså inget med kopieringsskydd etc.

Jag hittar inte symbolen i handboken och vet inte vad som är galet.

Någon som kan hjälpa mig?

Lasse J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en likadan fast utan "H".

 

Jag har för mig att det var i "settings" man ställer in vilken källa man vill spela in ifrån? Jag har gjort det själv utan problem (från DV-kamera via FW och till LG:n) och kunde styra videokameran med LG:ns fjärrkontroll.

 

Har för mig att den t o m delade upp materialet i scener där man stoppat/startat bandet.

 

Jag kan kolla upp inställningen ikväll eventuellt.

 

[inlägget ändrat 2006-01-09 08:56:12 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det:

 

Tryck "AV" 5 ggr (till vänster om nollan) för att ställa in AV1 -> AV2 -> AV3 -> AV4 -> DV.

 

Koppla in med FW, ställ kameran i VCR-läge och styr den sedan med LG:ns fjärrkontroll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort detta och får alltså bra bild o ljud som visasi TV:n. Men då jag sedan trycker på "Rec"-knappen så händer inget annat än att den runda symbolen kommer i TV:ns övre hö hörn.

Inspelning på HDD går alltså inte igång.

Men inspelning från TV till HDD fungerar så felet måste ligga någon annanstans.

Var?

Lasse J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är säker på att den är inställd för att spela in på HDD (och inte DVD)?

 

Du kan spola bandet och annat med LG:ns fjärr?

 

[inlägget ändrat 2006-01-10 12:18:47 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de valmöjligheter jag hittat finns HDD eller DVD ( som jag tyder till skiva ). Jag kör alltså på HDD. jag har inte provat fjärren mot kameran eftersom det står i manualen att vissa kameror inte går att styra med LG:ns fjärr.

Dessutom står i TV:ns fönster ""enheten kan ej styras" då kameran kopplas in.

Lasse J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag KAN styra min kamera genom LG:n, fjärr -> LG:n -> kameran. Jag riktar den alltså INTE mot kameran.

 

Det verkar som om de inte riktigt förstår varandra? Jag har en Sony TRV27E.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kamera är Panasonic DX110.

Eftersom allt annat funkar, d.v.s. inkoppling via kabeln, signalen går via LG:n till TV:n och visar allt med bra kvalitet så verkar ju felet ligga någonstans där det skall spelas in på HDD.

Och jag är novis!

Lasse J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...