Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dasshumor...


softstate

Rekommendera Poster

Köpte en datorkomponent och det satt ett fint gult klistermärke med svarta bokstäver på den.

----------------------------------------------------

 

IMPORTANT!

 

Please install the software

from the boundled CD-ROM

before inserting the adapter.

 

For more detailed information,

please refer to Quick install Guide.

 

----------------------------------------------------

 

Jo, den kan man ha nytta av. Men får man verkligen skriva vad som helst på gula lappar bara för att man är nörd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen vanligt :)

Fick samma meddelande utmarkerat med en >STOR< RÖD lapp på USB kabeln till telefonen.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det jag som är trög, fattar absolut inte vad det är som är konstig? Man skall installer mjukvaran innan man ansluter prylen, det är väl det vanligaste förfarandet. Syftet är att man skall installera tillverkarens drivrutin och inte låta XP hitta hårdvaran och installera sin egen drivrutin.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dasshumor som sagt

;)

Det är självklart att följa instruktioner alltså fast inte för vissa kanske :)

Milla

 

[inlägget ändrat 2006-01-07 14:14:53 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men var kommer "dasshumorn" in? Kan ingen förklara vad som är roligt för jag ser bara en helt vanlig instruktion.

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar fortfarande inte men jag får väl leva med det:)

 

Jag tycker att "författaren" av instruktionen kan känna sig stolt över att ha producerat en begriplig instruktion. Vill du läsa "roliga" instruktioner så skall du ta en titt här (jag brukar besöka sidan när jag känner mig lite nedstämd) http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt006.html

 

En av mina favoriter är denna:

 

Bruksanvisning för vattenpistolen Splosh:

 

"Splosh vatenpistolen skulle fyllas med rent vatten bara. Den vill inte arbeta lämpligen om vattnet är gyttjig. Först skjut pistongen på baksidan av bösspipan helt hem. Sedan doppa mynningen i vattnet och drag pistongen tillbaka till dess fulla utsträckningen. Pistolen är numera lastad. Att avfyra pistolen krama avtryckaren den vanliga vägen. Pistongen kommer att röra fram litet på en gång. Vatten pistolen kommer att avfyra fem eller sex utbrott före den behöver omlastning,

 

Eller denna:

 

Från en oförglömlig svensk manual till ett amerikanskt system för pappershantering:

 

"Man tar av ändkapsylerna från pappersvalsen och stoppar dom i tugga och smaska apparaten."

 

"När laddaren uppnått 42 volt inträder en flytning. Denna flyning leder till en förökning."

 

"Endvalsståndet fungerar även i nedfällt läge."

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att den som gjorde grundinlägget menade att för honom var det självklart att man gjorde som de hade skrivit. Behövdes ingen extra instruktion ungefär.

 

Min reaktion var ungefär likadan när jag fick en stor röd lapp med på USB kabeln att jag skulle installera drivisen till telefonen innan jag anslöt den till USB:n Det stod nämligen tydligt på flera ställen. Mycket viktigt alltså.

 

För mig är det självklart att läsa manualer innan jag börjar mickla men det kanske inte är det för alla. I mitt fall var telefontillverkaren VERKLIGEN tydlig.

 

Ibland får man för mycket instruktioner som blir lustiga i sig när de är övertydliga.

 

Jag tyckte i alla fall att det var LITE lustigt. Avigsidan är kul. Där kan man hitta mycket roliga saker.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag. Men så självklart är det väl kanske inte, jag känner många som först kopplar in prylen och sedan (kanske) läser manualen.

 

På mitt förra jobb så hade vi en otroligt lat städare, i pentryt så hade han en morgon satt upp en skylt med texten

 

Spill inte kaffe på golvet

 

Det tycket jag var otroligt roligt, snacka om redundant information! Hade han skrivit "Spill kaffe på golvet" så hade det tillfört information.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...