Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox och uppspelning av media = NOK


miyage

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag har kört Firefox ett bra tag nu utan att ha haft några problem med det...Men för några veckor sen började ett konstigt problem dyka upp när jag skulle spela upp windows media filer direkt på siterna (radio,filmer etc).

 

Grejen e att sidan laddar men där filmen/radion ska vara är det helt vitt och man ser inte Windows Programmet som brukar rama in media filen annars..

 

Allt man ser är en blank vit ruta som man inte kan göra nåt med..

 

 

Jag har kollat på filtyper m.m i Firefox och har ställt in så allt ska öppnas med Windows media player men det fungerar fortfarande inte..

 

 

Nån som vet vad detta kan bero på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du "blanka" sidor på flera ställen?

Testa och kör antispyware program som spybot och ad-aware för att se om du fått skräp i datorn.

En början i alla fall

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för några veckor sen började ett konstigt problem dyka upp när jag skulle spela upp windows media filer direkt på siterna (radio,filmer etc).

Kan du ge något exempel på en sådan webbsida så kan någon annan med Firefox jämföra.

Det kan kanske vara någon knepig brandvägg som Nortons som stoppar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA sidor som kräver att Windows Media Player är installerad för att spela upp filmen är sån, även SR P3 Web Radion är likadan, bara en blank ruta i popupen, går inte höja volym eller nånting..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får blanka sidor där filmen ska spelas upp, allt runtomkring så som reklam etc syns fortfarande....

 

Jag har kört ett antal spyware program nu men den hittar ingenting..

 

 

Jag vet inte om det kan bero på att mina video plugins har knasat eller nåt, men eftersom jag inte vet vilken det är som krånglar isåfall så kan jag ju inte hitta den heller =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spekulerar bara, :) Vad händer om du installerar om Mediaplayer eller uppdaterar den? Det låter ju som det har något med den att göra.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte heller.

 

Spelaren och videoklipp fungerar utmärkt i Internet Explorer. Men Firefox mysteriet e kvar =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, problemet ligger troligen i installation av Firefox. Kanske i något tillägg du har installerat? Adblock kunde tex efter uppgraderingen till 1.5 helt blockera Flash..

 

Så det enkla tipset är att du avinstallerar Firefox och raderar det bibliotek där inställningarna och tilläggen sparas, dvs

C:\Documents and Settings\UserName\Lokala inställningar\Application Data\Mozilla\Firefox

 

Du kan givetvis testa att avinstallera enbart tillägg om du så önskar.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg i den här tråden om en som inte heller kunde spela upp filmfiler.

Kanske nåt som hjälper att prova?

 

The only difference I found was that on my desktop, C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\pref\ contained 1 extra file: activexFF10.js - and after removing it I could watch videos. I don't know if something else won't work now, but I kept the file just in case...

 

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=364565

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Jag har samma problem

 

Ser bara vit (snart rött för jag börjar verkligen bli trött på det här)

 

Jag har:

1. Avinstallerat

 

2. Raderat: C:\Documents and Settings\{användare}\Lokala inställningar\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

 

3. Raderat: C:\Documents and Settings\{användare}\Application Data\Mozilla\Firefox

 

4. Installerat om

 

Fungerar i alla fall inte för mig

 

Har testat att tillåta alla popup-fönster

Ingen skillnad då heller

 

Snälla, kannågon hjälpa mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...