Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Texttv funkar ej


reidar d

Rekommendera Poster

Har ett ASUS tv kort och ser på tv med programet Kastor tv som stödjer texttv men alla textv menyerna är gråmarkerade och går ej att välja, vad tusan kan detta bero på???

 

 

/Reidar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror troligen på att den drivrutin/det vis kortet accessas på inte har funktionalitet för TextTV.

 

Testa exempelvis DScaler istället (som Kastor verkar bygga på). I DScaler har jag TextTV, men ej i Kastor, med mitt TV-kort från Terratec.

 

http://www.dscaler.org

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket riktigt, det funkar med dscaler men ej med kastor, när jag tittar på source så verkar det som om kastor är kopplat till någon "ASUS wdmcapture source" men dscaler verka ha "ASUS fm/tv tuner vilket verkar mer korrekt.

 

Skall det verkligen var på detta viset? eller kan man trixa till det på något sätt??

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ej Kastor så där kan jag inte tipsa om något.

 

DScaler anluter, som antyds, direkt till TV-kortet utan att nyttja de drivrutiner som finns installerade. Detta gör det möjligt för DScaler att ge bättre bild än drivrutinerna kan ge (vilket DScaler oftast lyckas med).

 

Kastor däremot verkar använda just drivrutinera (WDM kallas denna typ av drivrutiner).

 

Men - jag ser spontant ingen anledning till att använda Kastor. Vad är det för funktion som finns i Kastor som du ej finner i DScaler?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...