Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla TV+inspelningsbar DVD+VHS ?! (+x-box?)


marnil

Rekommendera Poster

Hur kopplar jag ihop dessa bäst? Vad behöver jag för sladdar? Fick ett råd att seriekoppla med antennen, detta fungerar i och för sig, men det blev ingen bra bild från VHS. Har en TV med två scart-kontakter.

Går det att dessutom koppla in x-box till detta?

Tacksam för "basic-förklaring"

/marnil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ha VHS inkopplad när du har en inspelningsbar DVD? Annat än tilfälligt dvs för eventuell överföring av VHS-band till DVD.

 

Jag antar att DVD-inspelaren har två SCART kontakter varav den ena är för mottagning enbart och en är för mottagning och vidaresändning av den förstnämnda SCARTen.

 

Så om VHSn ska vara kvar skulle jag koppla

VHS SCART -> DVD SCART in

DVD SCART ut -> TV SCART 1 (RGB stöd förhoppningsvis)

samt

XBOX -> TV SCART 2

 

Om du ej vill ha kvar videon och vill få ut (går det? ) RGB kvalitet från XBoxen (antar att TVn stöder RGB enbart på ena SCART) så ansluter du Xboxen till SCART-in på DVDn.

 

Antennen låter du löpa genom de enheter som har behov av antennsignalen. Det har väl knappast din video då jag inte tror att du kommer nyttja den vid inspelning i framtiden.

 

Om du har en digitalbox för mottagning av digitalTV ska denna givetvis anslutas till DVDn.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...