Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker medarbetare för grafiken i ett 2D plattforms-spel


Henrik30000

Rekommendera Poster

Hej, jag och två kompisar har ett litet amatör spelföretag (på den nivån att vi inte tar betalt än.. men troligen snart), och i det tvådimensionella plattforms-spel som vi håller på med nu har vi bestämt oss för att vi behöver nån som sysslar enbart med att från våra ban-skisser måla upp en lite snyggare version

 

lägg till mig på din msn-messenger lista om du är intresserad, där kommer jag även berätta lite mer om storyn i spelet, vill inte berätta för mycket här pga risk för idé-stöld, men jag kan berätta att det ska användas en hel del svartvitt, och kombinationer av svartvitt och färg, och även fullfärg såklart, fast det behöver du troligen inte bry dig om då det går lätt att fixa med nåt program. min messenger adress är henrik30000@hotmail.com

 

(lite portfolio vore nice också)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena Henrik! (om du nu heter så)

 

Det verkar intressant det där. :)

Jag har msn, men just nu är min dator krashad för att hårddisken kastar runt diskutrymme utan vidare.

 

Men kommer nog snart in på msn (när datorn är återställd) så kan jag adda dig där.

 

Jag är duktig på att teckna, men jag vill inte skryta. Haha!! :P

Det finns dem som är bättre, men också sämre än mig.

(Dvs att jag är inte en dålig tecknare om du nu börjar tro det) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det låter bra, problemet är bara att spelet redan är klart, men om du vill så kanske du kan vara med på vårt nästa projekt, fast det är i 3D med ett program som heter blender (man måste läsa några tutorials om det innan man fattar ett dugg), det kommer dock troligen bli slött med arbetet på det från min sida i alla fall eftersom jag har massa skolarbete att göra

men i vilket fall som helst kanske du är intresserad av att se resultatet av 2D spelet som fått namnet "Stolen colors", det finns på företagets hemsida: www.gameillusion.tk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha! Vad kul!

 

Blender? Varför just blender?

Har för mig att Blender följde med en av datortidningarna som freeware.

 

Själv har jag arbetat i SoftImage. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet faktiskt inte varför, det var två av dom andra medlemmarna i företaget som började med det, men delvis var det säkerligen för att det är gratis, för vi är bara ett litet företag än så länge (4 pers), och hälften av oss är inte ens vuxna (18), så vad jag vet är det bara en som har nån inkomst över huvudtaget, sen är jag inte säker på om högsta chefen har nåt litet jobb vid sidan om skolan också... men som sagt så är du troligen välkommen på nåsta projekt, grafiken kan man nog göra i lite vilket program som helst och exportera/importera in det i blender om du vill vara med men använda SoftImage

men vad tyckte du om spelet då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jo, det skulle vara kul.

Är själv intresserad att göra anime. ^^' Hehe!

Men förmodar att ingen av er är intresserad i anime och manga...

 

Men allafall... Jo, exportera etc. kan man göra.

Funderar om jag ska gå en KY-utbildning inom 3D-animation,

men är inte säker än.

 

Jag har inte testat spelet för att jag använder brorsans dator.

Jag får inte lov att installera nåt på hans dator.

Min dator har krashat som sagt.

Tror jag ska försöka fixa till den imorgon (idag, 23/2. Klockan är över midnatt). Hehe! :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag vet inte riktigt hur du menar med anime, känner bara till målar-tekniken, men det kan nog vara ett bra projekt också, fast det skulle bli senare i så fall, nu har vi full fokus (när det gäller spelskapandet) på 3D-spelet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anime... Det är som manga men det är animationer då...

Men nu menar jag att det är anime i spel.

Men sak samma.

Kan adda dig när jag fått till min dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...