Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TDC - erfarenhet?


Jenny R

Rekommendera Poster

Hej!

 

Funderar starkt på att säga upp mitt comhem-abonnemang både bredband och telefoni som jag haft ett tag nu (3 resp snart 1 år).

Har kikat runt lite och tycker att TDC verkar vara väldigt prisvärda, MEN - vill gärna höra andras erfarenheter från denna isp.

 

Hur är hastigheten, hur funkar supporten, behöver man använda supporten :), funkar räkningarna osv osv?

 

Min tanke är att gå tillbaka till Telia för telefonen och enbart använda bredbandstjänsten hos TDC.

 

[inlägget ändrat 2005-12-27 10:00:53 av Jenny R]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har kört TDC en månad ca

dom beräknade att jag skulle få 25Mbit men det snittar bara på 16Mbit, men skit samma det har fungerat kalasbra, tills den 23/12 sedan dess är jag utan uppkoppling, tur att jag har UPC kvar till den sista dec. =)

och just nu har jag suttit 33minuter i telefonkö utan svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

tack för svaret såhär ett år senare :)

 

Tyvärr kunde TDC inte erbjuda mig något internet när jag ville byta, då de inte fanns i min station (det gör de numer) och jag valde istället NetAtOnce.

Har deras 24Mbit lina, men mäter ca 11 (har drygt 2km till stationen). Helt ok dock, har 3Mbit upp och priset är fortfarande bättre än ComHem.

 

Dock så har tillgängligheten varierat och stundtals är packetlossen ganska omfattande, linan dyker allt som oftast några millisekunder för att sen komma tillbaka, men första månaden hade jag i princip ingen trafik öht. Det är dock kompenserat utan tjafs från NaO. Kontakten med NaO som jag haft vid mina problem har varit bra, kunniga och felet oftast avhjälpt inom kort tid.

 

Dock så stör mig driftsäkerheten.. så när mitt bindningsår är slut får vi se vart jag tar vägen...

 

Berätta gärna varför du inte haft nåt nät sen den 23e..

Själv blev jag av med min uppkoppling när vi hade översvämning här i Göteborg, men det var 2 kvällar, sen funkade allt som det skulle igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, såg nu att jag svarat på ett inlägg som är 1 år gammalt

 

Anledningen till att det inte fungerar var ett fel i en station i Enskede (Stockholm) men det var i Lördags, och dom har väll inte lyckats åtgärda felet ?

Jag gav upp efter 55 min i telefonkö till supporten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...