Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in från VHS + koppla in ljudet


Karlkonan

Rekommendera Poster

Hej, har precis köpt ett Pinacle PCTV pro tv-kort, och jag undrar hur jag ska koppla in en VHS spelare för att kunna spela över VHS filmer till hårddisken och sedan till en DVD för att det skall fungera på bästa sätt.

 

Jag undrar och så hur jag ska koppla ljudkablarna för att få bra ljud när jag tittar på tv och när jag spelar in.

 

På tv-kotet finns det en ingång för TV, en för Radio, en för ljudutgång och en S-Video och en gul vanlig videoingång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S-video ger bäst bild om videon stöder det. Annars kan nog komposit fungera. Eller antenn... Om antennen bra kan den nog ge bättre bild än komposit, jag vet ej.

 

Ljud - det borde finnas en ljudingång parallellt med s-video/komposit. Eller så får du koppla ljudet via ljudkortet men risken finns då att ljud/bild blir ur synk. Om du använder antenn så behövs inte denna koppling.

 

Dvs - SCART från videon som delas i de två kablar du behöver s-video eller komposit samt ljud (stereoplugg). Eller antenn.

 

Också ett lämpligt program som kan fixa det hela i datorn.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...