Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xbox 360 blir extremt varmt


k043

Rekommendera Poster

Jag köte ett 360 samma dag det kom ut och jag gillar den verkligen en sak som jag oroar mig för är att det blir alldeles för varmt efter att ha spelat ett tag. Det blir alldeles hett och det verkar som om fläktarna inte pallar med. Det är ju vanlig 80mm fläkt sån man har till pc som sitter inuti.

 

Jag har mitt xbox i en tv hylla med glasdörr då man öppnar så e det kokhett trotts att det finns venthål på baksidan, måste man ha det i ett stort öppet utrymme bara för att det ska hålla sig någorlunda ok med temp. Hursomhelst blir det för varmt vart man än har den.

 

Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnsjukdomar kanske? Vem vet, om en vecka kanske 10.000 till klagar på samma sak och så visar det sig att det blir en stor återkallning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya XBoxen är nog att betrakta som en högpresterande dator - att stänga in den i ett litet rum med glasdörr kommer nog inte att göra den glad.

 

Ge den lite fri luft att andas så går det nog bra. Precis som vilken dator som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom rapporter om att de amerikanska boxarna överhettat och helt enkelt stängt att efter en halvtimmas spelande. Hoppas vi slipper sådant uppträdande från de boxar vi har här. Se till att plocka ut den ur tv-skåpet när du ska spela och ställ sedan in den igen efteråt så blir det nog bra.

 

.mixon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...