Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in :-(


Christer Engholm

Rekommendera Poster

Hur långt kommer du ?

 

 

Jag har varit med om många fall där man inte kunnat loggat in, då har det hänt så att man kan skriva in lösenord och användarnamn, trycka på OK, datorn börjar sedan logga in men loggar direkt ut igen utan att nånsin visa skrivbordet eller något annat utom inloggningsrutan.

 

Bar för att vara säker, det är inte det du har råkat ut för?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer Engholm

Nu har jag kört hela proceduren med CHKDSK o allt men med samma resultat :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du har gjort det som rawd skrev?

I så fall är det nog en ominstallation som är nästa steg, se mitt inlägg 14:06 för länk till beskrivning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir lite nyfiken på det som Ö skriver. du säger samtidigt själv att du har för lite plats för att göra en instalallation. har du möjligen fyllt upp Windows-katalogen av misstag med massa skräp, eller kajkat profilen så att den har vuxit sig för stor?

 

jag tycker att du har försökt ganska mycket nu med det som vi föreslagit, inklusive reparation med startdisketter.

 

jag tycker du ska blåsa rent hela partitionen o använda en originalinstallationsskiva om du har möljighet. det finns tillfällen då man måste ge upp alla kreativa lösningar, så jag håller med Cecilia - börja om.

 

ha det gott!

 

/r

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns tillfällen då man måste ge upp alla kreativa lösningar, så jag håller med Cecilia - börja om.

Nu var det inte riktig så jag skrev utan jag skrev om ominstallation vilket med Microsoft-terminologi betyder en installation ovanpå en annan utan formatering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer Engholm

Tack allihopa!!!!!!!!!

 

Det slutade med att jag i natt formaterade partitionen och installerade om XP, men jag lärde mig en hel del + att jag fick startdisketter som kan komma till användning i framtiden.

 

Än 1 gång TACK FÖR HJÄLPEN

 

p.s Nu fungerar det ;-) d.s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fenomenet jag bekskrev sker när man kopierar windows till en partition som den inte installerades på. Windows kräver att någon speciell "flag" på partitionen är nollad, annars vägrar den logga in (ofta med felmeddenalndet "kunde inte hitta licensen")

 

Det är väldigt enkelt att nolla denna "flag" på partitionen och få windows att logga in igen.

 

Låter otroligt att det skulle skett i detta fall. Men man ska ju tänka på alla lösningar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...