Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OnOff + ACER känner mig lurad av dem..


Lavesson

Rekommendera Poster

Blir kanske ett långt inlägg, men jag hoppas Ni hinner läsa och att någon kan hjälpa mig och någon bli varnad.

 

Jag gick till OnOff och köpte en Acer Travelmate 2413 WLMi. Min sambo arbetade för tillfället på OnOff och vi fick den till personalpris (cirka 1k billigare). Datorn fungerade perfekt, i 5 veckor. En dag hade jag suttit och arbetat med den på batteri. Batteriet tog slut och jag skulle ladda den, trycker i laddkabeln som vanligt och då åker hela kontakten in, så jag kan inte ladda den. Ringer min sambo på jobbet och ber henne ta hem ett batteri så jag kan göra en backup innan jag lämnar den på garanti. Det visar sig att alla Acer av den modellen har ett avlångt batteri (även vid sökning på internet), alla utom min. Min har ett mindre batteri som heter BTP-AGD1, vid sökning på internet får jag 2 träffar.. I Taiwan! Jag fick ta ut hårddisken och göra backup innan jag lämnade den på service.

 

Jag ansåg att man borde byta ut hela datorn direkt. Dels då jag bara haft den 5 veckor och dels då det verkar omöjligt att hitta ett batteri till den (för ex. framtida bruk). Men då där var en repa på locket (dock inga andra skador) ville man inte göra detta.

 

Datorn skulle vara klar den 22/11, dvs efter 3 veckor. Den 22/11 får jag ett brev om försenad service och att den ska vara klar den 3/12 istället. Efter många telefonsamtal visar det sig att de anser det vara yttre åverkan och den är nu skickad till Acer som ska avgöra om så är fallet och lämna ett kostnadsförslag.

 

När jag idag gör en sökning på internet på min service som ska vara klar imorgon, är statusen ändrad från GARANTI till BETALANDE. Och det står "KF ÅVERKAN 3647:-" samt att ett brev är skickat. Min sambo arbetar sista dagen på OnOff idag, och hon gjorde en sökning och kan se att det står att de ska byta hela moderkortet i datorn och anser det vara yttre åverkan. Det ska bli intressant att se vad det står i brevet som kommer idag. Men att betala nästan 4k i rep. på en dator man gett nästan 8k för och använt i 5 veckor samt aldrig tappat och skött med försiktighet är för j-t.

 

Någon som varit med om något liknande ? Blir det att vända sig till Plus, ARN och allt möjligt nu bara för att få en fungerande dator ?

 

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !!

 

Jag har slutat att handla på ONOFF dels för att jag alltid känner mig otrevligt bemött där och dels för att jag aldrig har gjort någon bra affär där.

Men för att komma med tips så kan du kanske vända dig till Konsumentombudsmannen/Konsumentverket och höra vad dom säger?

 

Hoppas det löser sig.

/Thobbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Synd att det gick dåligt där. Tycker helt enkelt vänd dig till plus!

Jag har min tv på repration på ONOFF är nu lite skraj :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...