Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få liv i Säkerhetscenter & Windowsbrandväggen?


RulleBull

Rekommendera Poster

Hej!

För en tid sedan "gick jag på pumpen" - laddade hem något som jag trodde var "nyttigheter" men som istället innehöll "SpywareSheriff" dvs. något som utgav sig för att vara ett antivirusprogram - men som istället fyllde min dator med allehanda skit - virus osv.. Norton, brandväggar odyl stängdes av, och datorn "skannades" våldsamt och 330 olika saker "hittades" och för att slippa detta uppmanades jag att betala.

Det gjorde jag inte , och efter ett antal timmars pillande hade jag fått bort allt skräp - men fortfarande kan jag inte få igång Xp:s "Säkerhetscenter/Windowsbrandväggen" - någon som vet hur man bär sig åt?

Jag kör med XP Pro/SP2/webbläsare Firefox 1.5

Tacksam för goda lösningar.

 

Mvh/RulleBulle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänsterna är troligen inaktiverade. Du kan få fram dom genom Start | Kör... och skriva services.msc. Leta därefter upp Security Center resp. Windows Firewall, kontrollera så att dom står på att starta automatiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Peddler!

Security Center hittade jag och startade om - det fungerar nu - men Windows Firewall verkar ha försvunnit helt från listan...?

Om jag genom Start/Kör skriver in: "Firewall.cpl" får jag upp ett fönster som berättar : "Det gick inte att visa Windowsbrandväggens inställningar på grund av ett oindentifierat problem"....

Har du fler goda tips ?

 

RulleBull

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...