Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle 310i


AMO3

Rekommendera Poster

Hjälp! Har fått en ny dator från EUD. Har ett Pinnacle 310i kort i. Problemet är att jag inte kan öppna MediaManagern kommer bara upp en ruta där de står "Could not init the database" Har ringt supporten men dom vet ingenting. Har ingen lust att skicka iväg datorn. Jag misstänker att de är någon inställning men jag vet inte, jag är absolut ingen expert på datorer. Fick upp programmet när jag nyss fått datorn men inte sen. Kan någon ge mig förslag på vad de kan vara? Sen är det ett annat problem, när jag söker efter kanaler så syns Barnkanalen och TV4+ i förhandsvisningen men sen när jag ska editera så är dom borta. Har kabeltv genom Comhem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga det enkla först:

 

Uppdatered drivrutin och programvara för TV-kortet (och allt annat också för den delen, viktigast grafikkort och modertkort)

 

Och betänk att det är ett kort för analog TV (via kabel/antenn) och DVB-T, dvs marksänd digital-TV. Inte för DVB-C, dvs digital kabel-TV.

 

Hittade en annan tråd, kanske den hjälper?

http://www.eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=752571

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Och frånsett att det är för marksänd digitalTV så är det alltid problem med vissa branväggar som Norton och F-Secure (Telia säker surf).

 

Har du paketet från Telia kan du inte använda produkter med Pinnacle Mediacenter om du inte kan ganska mycket om hur man ger tillåtelse att starta program och tjänster i Telias brandvägg.

 

Har du Norton ska det räcka med att stänga av/avinstallera tills du installerat Mediacenter från Pinnacle.

 

Vems är då felet? Ja det kan ju Pinnacle och branväggsföretagen tvista om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...