Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musproblem??


HM70

Rekommendera Poster

Hej

Jag TROR att det är musen jag har problem med.

När jag enkelklickar på ord (i mail, i denna inläggsruta, i Worddokument osv), Windowsfeltet (? det som sitter längst upp på skärmen), allt i Outlook, i mapparna i Utforskaren t ex - så blir det som om jag hade dubbelklickat. Vill jag lägga markören i ett ord - markeras hela ord eller tom hela stycket istället; vill jag göra ett Windowsfönster aktivt t ex kan den förminskas eller förstoras istället; vill jag öppna ett mail - öppnas och stängs den på en gång; vill jag radera ett mail - försvinner två mail på en gång till Borttaget-mappen som om jag hade klickat två gågner på Radera-krysset; vill jag markera ett dokument/mapp i Utforskaren - öppnas den fast jag har inställningen för att man måste dubbelklicka för att öppna mappar ikryssat; och när jag vill markera t ex hela denna text i textrutan genom att klicka på den - händer INGET men när jag försöker flytta markören til lett annat ord - markera hela texten istället; osv osv. Mycket irriterande med andra ord!

Jag har WIN 2000 pro och musen heter A4Tech Office 8K, programmet till den heter iOffice Works 7.60.

Jag har försökt med att ändra hastigheten på dubbelklicket till det snabbaste och det långsammaste i Properties - med ingen förändring.

För en tid sedan hämtade jag o körde Spybot-Search & destroy och Ad-Aware SE Personal. Börjar bli mer o mer säker på att jag inte borde ha gjort det! Är det därför att jag har tagit bort något viktigt program eller tillägg som jag har dessa problem eller är det något annat? Någon som kan hjälpa mig...

Önskar

Henrietta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

 

Det verkar inte bättre än att det är musen det blivit fel på =O(

Är det inte bättre än att dagens apparatur inte håller med än 1-1½ år?!

Det var isf svårt att flytta på den vanliga musen med - fast det var ju det som var orsaken till att jag köpte ny optisk så den slapp fyllas av katthår som har en benägenhet att ta sig in överallt... Men jag hade iaf inga problem med själva klickandet med den gamla musen iaf.

Tack =O)

Henrietta

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst brukar apparater hålla längre än så. I ditt fall så är det kanske katthår som har letat sig in under knappen så att mekaniken där får svårt att fungera. Jag har haft min optiska mus i 2 år utan problem (och mekaniska mycket längre än så fast dem får man ju göra rent då och då).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...