Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny designare


Backis23

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har aldrig gjort en hemsida förrut, men skulle vilja göra det nu !!!

 

Problemet är bara att jag inte vet vad det är jag behöver - tex programmässigt - och vad är det man egentligen måste kunna innan jag sätter igång ???

 

Har tittat runt lite på olika sidor - hemsidor och sidor som har webbbtjänster - men vet alltså inte riktigt var jag ska börja.

 

Skulle bli glad om nån som är van hemside expert kunde hjälpa mig på traven.

 

Jag har tom laddat ner programet NVU som är gratis, men den är på engelska och för att förstå var man ska klicka för att fixa till hemsidan måste man ju kunna programmet först - och det kan jag inte.

 

Nettan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MathiassaithaM

Vad skoj!

 

Jag tro att du snart kommer bli lika inbiten som alla andra i denna intressanta värld. Jag skulle faktiskt föreslå att du använder Dreamweaver Mx eller Frontpage, de är klart mycket mer pedagogiska och många webbplatser erbjuder support just för dessa. Som exempel är www.webdesignskolan.com ett klart måste att besöka.

 

Vad har du annars för konkreta frågor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon erfarenhet om hur mycket dom där programen kostar ?

Man kan ju ladda ner dom gratis från webdesignskolan, men då har man dom ju bara i 30 dar - och vad gör man sen då ?

 

Nettan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MathiassaithaM

Ingen aning vad de kostar.

 

Redigerat bort sånt som inte hör hemma på Eforum!!

Mr Andersson, moderator Webdesign

 

[inlägget ändrat 2005-11-08 22:45:38 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DreamWeaver kostar runt 5000:- och Frontpage ungefär hälften om man nu väljer att betala istället för att stjäla.

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-08 22:50:30 av Ljung]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...