Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda ner


look2

Rekommendera Poster

Tjenare !

 

Jag ett litet problem. Eller fundering kanske man ska säga.

Jag ska inte vara hemma på ett tag och har ett spela där som jag gärna vill spela. Tyvärr så är det lite för långt att åka och hämta skivorna. Däremot så kan jag lätt ringa hem och få min cd-key.

 

Är det då olagligt att ladda ner spelet, installera det och knappa in min cd nyckel? eller kommer själva ned laddning att vara olaglig och så fort jag knappar in min nyckel så blir det helt plöttsligt lagligt? eller hur funkar det? Känns dumt att riskera nånting för nått som jag redan äger lagligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klurigt..

Frågar du mig så tycker jag helt klart det låter juridiskt försvarbart. Man får ju göra säkerhetskopior för eget bruk av sina spel, kan man inte då få ladda ner en "säkerhetskopia" istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med stor sannolikhet så tillåter spelets licensavtal dig att endast installera spelet på en dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moraliskt är det förstås okej, men lagen säger nej eftersom det är fel exemplar du kopierar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad jag vet så har det väl aldrig varit tillåtet att göra en kopia av ett/sitt spel, inte ens som en säkerhetskopia, för eget bruk.

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...