Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finale NotPad eller Play Music?


lonewolf

Rekommendera Poster

Hej därute!

 

Jag håller på att arrar litet musik då och då. F.n. använder jag mig av Finale NotPad (gratisvariant), men får ej alltid ut vad jag vill ibland (verkar begränsat).

 

Har sneglat litet åt programmet Play Music, som är ganska billigt.

Finns det någon, som har testat sistnämnda och har åsikter om det, så hör gärna av dig.

 

Även tacksam för tips på andra liknande notskriftsprogram, som inte är alltför dyra.

Alias Lonewolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att det finns flera Finale-versioner än Notepad? Gå till http://www.finalemusic.com/notepad/features.aspx och klicka på länkarna till höger, så ser du skillnaderna mellan dem. Priserna varierar mycket.

 

Det finns ett annat bra och ganska billigt program som jag har använt själv -- Noteworthy. Finns att köpa för 39 dollar på http://www.noteworthysoftware.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet att det finns flera versioner av Finale, men det är så hiskliga priser på dem.

Tack för ditt tips på Noteworthy!

Jag ska testa det nu i 30 dagar så får jag se vad jag gillar det. Överkomligt pris i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej där!

 

Om det är ett program på svenska och som jag får tillfälle att testa före köpet, så kan jag sträcka mig till c:a 700:-.

 

Det är inte så ofta som jag använder liknande program, men när det väl är dags, så vill jag ha ett överskådligt och väl fungerande och hanterbart till alla sorters kompositioner.

 

Jag kanske är väl optimistisk vad gäller priset, men jag hoppas att det finns något i den prisklassen också :)

 

NotPad, som jag använder nu är väl godtagbart, men t.ex. så går det inte att skriva en vanlig upptakt, utan då måste man fylla med pauser och detta blir ju totalt felaktigt .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Testa Jammer Professional.

 

www.soundtrek.com

 

Finns en svensk återförsäljare men jag kommer inte ihåg vem det var, men det kan du hitta på jammers sida tror jag. Kostar ca 700:-

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...