Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Våga köpa från USA?


emanuelw

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har nyligen köpt en Sony VAIO FS295VP, men känner att jag behöver komplettera med ytterligare ett batteri, då jag är ute och reser en hel del.

 

http://www.kahlon.com hittade jag ett batteri till min dator. Sony tillverkar två varianter av batteriet - ett "bättre" och ett "sämre". På Kahlon har produkten ID "BSON-5477" och i kolumnen "OEM Part No." står det samma nummer som på Sonys egen hemsida, dvs. "VGPBPL2". Visst måste detta innebära att den är kompatibel även med min dator?

 

Självklart förstår jag att produkten som säljs på Kahlon inte är av original, då den endast kostar $127.00 (+$34 i frakt).

 

Jag undrar helt enkelt - vågar man köpa produkten via Internet från USA? Såklart det finns risker, men hur överhängande är de egentligen?

 

Hälsningar,

Emanuel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt flera saker från USA och aldrig haft problem med det. Har flera vänner som köpt därifrån och inte heller nån av dom har haft problem. Vissa saker du köper kan du dock få tulla, men det kan tullverket svara mer ingående om.

 

-> Ge mej sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...