Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utökad personifiering?


FH

Rekommendera Poster

Infogar ett brev jag skrev till Jani, insåg då inte att det fanns ett särskilt forum för eforum i sig. Dessutom verkar han Jani vara på semester.

 

Tanken är att mitt inlägg skall kunna granskas av en kritisk användarkår innan Jani behöver bry sig.

 

***********************

Hej!

 

Läser med stort intresse på Eforum, men känner att det skulle kunna utvecklas lite.

Jag vet inte om du känner till sajten http://www.h2g2.com (The HitchHikers guide to the Galaxy - Earth Edition), men jag tror att ett selektivt nyttjande av deras sätt att bevaka trådar kan vara en idé för eForum.

 

Jag förklarar.

Istället för att få meddelanden om när någon gjort inlägg i en tråd till sin epost skulle detta kunna finnas under en utvecklad "Favoritforum"->"Egen sida" (dåligt namn men du fattar). Så istället för att bara se att någon gjort ett (1) inlägg i forumet nätverk kan man se att det gäller den tråden jag var inne i.

 

Utan att få mail om det. Många får tillräckligt med mail och kanske inte vill veta vad som händer på eForum förrän de går in och aktivt kollar. Självklart valfri inställningsmöjlighet.

 

Detta var början till en tanke...om än snodd från ovan nämnda site. Hör gärna av dig för ytterligare idéer.

 

 

PS. Jag tycker det är för övrigt olämpligt att de kommentarer man själv skrivit klassas som nya inlägg i ett forum, de har man ju förhoppningsvis läst...

************************************

 

"The phonelines are open"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Till att börja med är jag tillbaka nu - utvilad och back in business...

 

Sedan har du helt rätt i det du skriver, det har blivit en riktig tankevurpa när man ändrande "någonstans" senast. För så har det ju inte varit tidigare. Dvs självklart ska ju inte ens egna inlägg klassas som "nya".

 

Nåväl, just nu är det fortfarande lite semestrigt, så det är lite klurigt att få tag på alla hjärnor som sitter inne på olika delar av svaret - men så fort vi bara hinner så rättar vi till det här.

 

Duger det som svar?

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med utvilade människor.

Låt alla hjärnor njuta av semester så kommer nog lösningarna smidigare i höst.

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...