Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var ligger Turning Torso?


Anp

Rekommendera Poster

Jo, i Malmö, så längt är jag med.

Men jag försöker hitta bygget i Google Maps (och Google Earth) men har irrat runt på tok för länge nu. Eniro ger inget vettigt heller, och Torso's egna hemsida gav inget när jag var inne sist och letade (nu har min flashspelare ballat ur.. försök surfa in på http://www.turningtorso.com/ utan flash.. sopig sida).

 

Nånstans här måste det ju vara.

http://maps.google.com/maps?q=malmoe,+sweden&ll=55.624410,13.010731&spn=0.050458,0.185257&t=k&hl=en

Kan nån som vet peka exakt?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Google Earth och bocka i att den ska visa "Keyhole Community BBS" och sen zoomar du in rejält, då står det "Turning Torso construction site" på kartan! Kockumskranen finns lite högre upp till höger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôtt, tackar!

 

(hehe, "Flying saucer in flight"... :)

 

\\Anp

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-25 19:25:18 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Some beginning users are slow to notice the Keyhole Community BBS layer. First, I should point out that Keyhole was the original name of Google Earth, so this is a legacy name which should be changed to Google Earth Community BBS (or Forums). This layer is simply a database of placemarks which were posted by people in the forums with a link back to the post if you open the placemark. As people discover things, they post a placemark about it on the BBS. Then a month or so later, Google processes these placemarks and adds them to the BBS Layer.

 

When you select the BBS layer, and start zooming in to areas, you will see these blue "i" icons appear and labels naming the place mark.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fantastiskt att de har med Kockums-kranen på bild där... den är knappast ett landmärke i Malmö längre eftersom den demonterades och flyttades för 2-3 år sedan.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jättefantastiskt eftersom Google själva brukar säga att bilderna är just 2-3 år gamla när folk gnäller på att man kan använda tjänsten för att avslöja hemliga byggnader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
_Peter_Nilsson_

Turning Torso ligger enligt bilden som jag har skickat med....

På bilden syns bara grunden.... dvs bygget har förmodligen precis kommit igång.

 

[bild bifogad 2006-04-08 11:01:01 av _Peter_Nilsson_]

[inlägget ändrat 2006-04-08 11:03:08 av _Peter_Nilsson_]

821871_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...