Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

APB tankar pirat


Cechise

Rekommendera Poster

Kan ju vara så men det tycker jag verkar osannolikt. Att så många människor skulle döpa om sig på samma ställe (IFPI, STIM är ju där också) är helt omöjligt. Man kan klart och tydligt se i chatten hur dom diskuterar sin strategi.

 

Skärmdumpar är ju som bekant obestridliga bevis i rätten. ;)

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-13 18:53:00 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara så men det tycker jag verkar osannolikt.

 

Att så många människor skulle döpa om sig på samma ställe (IFPI, STIM är ju där också) är helt omöjligt. Man kan klart och tydligt se i chatten hur dom diskuterar sin strategi.

 

Omöjligt? Visst skämtar du? Blir lite osäker för jag ser inga ironismileys vid just den kommentaren. :) Om inte så kolla uppe i högra hörnet.

 

Skärmdumpar är ju som bekant obestridliga bevis i rätten.

 

Det är väl inte klart än ifall dom är det? Och det ska ju vara IP-nummer med i såna skärmdumpar.

 

Men kul ploj var det i alla fall :)

 

[inlägget ändrat 2005-10-13 20:50:26 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt? Visst skämtar du?

 

Naturligtvis skämtar jag. Tänkte att det var så uppenbart att jag inte behövde nån smajley :)

 

Det är väl inte klart än ifall dom är det?

Det är sant. 2 veckor kvar till dom om jag inte tar miste. Tycker ändå det är lite skum bevisning.

 

Hur får dom fram dom förresten? Om APB sitter på dc tex och tar en skärmdump av nån som tankar en film av dom gör dom väl också sig skyldiga till brott/uppmanande av brott (eller så har dom tillstånd av filmbolaget och då är det ju inget brott överhuvudtaget).

 

Edit:

Va dum jag är. Dom kan väl kanske bara kolla sharen och tanka av nån annan. Det är ju brottsligt att dela ut också :)

[inlägget ändrat 2005-10-13 21:27:24 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om APB sitter på dc tex och tar en skärmdump av nån som tankar en film av dom gör dom väl också sig skyldiga till brott/uppmanande av brott

 

Ja, visst gör dom det. Dom enda som (vad jag vet) får göra sig skyldiga till brott för bevisens skull, är Polismyndigheter. Dock får inte ens dom uppmana till eller provocera fram brott.

 

Jag kan ha fel, så rätta mig gärna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis skämtar jag. Tänkte att det var så uppenbart att jag inte behövde nån smajley

 

Borde ha förstått det. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...