Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem


MelA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter att ha flyttat har jag nu kopplat högtalare etc. till datorn igen. När jag testar högtalarna fungerar endast vänster fram, höger fram och center, men inte de två bakre högtalarna. Jag har Creative Insipre 5.1 digital 5700 och Sound Blaster Audigy. Var kan problemet ligga? Har jag något fel i inställningarna på Windows XP eller är någonting på Creative Insipre hårdvaran?

 

M.

 

[inlägget ändrat 2005-10-05 16:52:58 av MelA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, eftersom ingen annan tagit sig an din fråga besvarar jag den så gott jag kan.

 

Först vill jag bara säga att vissa spelare (mjukvara) inte fungerar fullt ut till suroundsystem utan ljudet spelas upp i stereo precis som du beskriver. En kompis hade just det problemet med ett Creative 5.1 system. Har du installerat en annan spelare? Prova Windows Media Player den brukar fungera till 5.1.

 

Annars låter det som hårdvarufel tycker jag. Oavsett vilket så beror det till 90% på det du gjorde precis innan felet uppstod som t.ex. att dra ut alla sladdarna innan flytten och koppla in dem igen efteråt.

 

Min gissning är att någon sladd sitter fel eller dåligt. Prova att koppla ur allt och koppla in en sak i taget och testa. Det kan ju också vara så att ljudkortet hamnat snett men troligtvis var det du själv som försiktigt satte datorn i baksätet på bilen och sedan försiktigt bar in den i den nya bostaden, så då är det väl inte det?

 

[inlägget ändrat 2005-10-05 22:10:27 av softstate]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...