Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lönebidrag+problem


reppson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Gäller inte samma försäkringar när man har

en lönebidragsanställing?

Jag arbetar i en skola som skolvaktis/skolvärd/data ansvarig.

Skolvärdsbiten innebär att man får ta emot

och underhålla sexåringarna på morgonen tills deras fröknar kommer vid 9 tiden m.m. Detta gör jag tillsammans med en annan vaktis som är anställd på vanigt sätt utan bidrag från AMI.

Jag är anställd som vilken annan som helst,

men skolan behöver inte ta hela lönekostnaden.

Det är alltid han som får öppna för några barn som kommer extra tidigt på morgonen.Det är ju förstås skönt på sätt o vis så slipper jag gå upp i ottan. Men när han är sjuk eller förhindrad och inte kan öppna skolan ibland blir aldrig jag tillfrågat om jag kan öppna skolan istället och ta emot de morgontidiga barnen.(2 st) istället öppnar rektorn skolan istället (han bor 5 mil från skolan jag 3 km) eller sätter in en för barnen helt främmande vikarie. Till saken: Är detta möjligen en försäkrings fråga? Om det skulle hända

något medans jag skötte om de morgontidiga barnen?

Gäller inte samma försäkringar när man är lönebidragsanställd? Om det inte är en försäkringsfråga vet jag inte var problemet kan ligga. Jag är ju mycket omtyckt och populär i skolan och har jobbat där många år så mig som person kan det ju inte vara något fel på.

jag har grunnat på detta länge, men aldrig tagit upp det med rektorn. Jag törs inte ha så mycket

synpunker p.g.a risken att förlora jobbet.

Det kan ju ske numera har jag hört om man har något att klaga på så jag håller tyst.

 

peter

38

[inlägget ändrat 2000-07-04 18:22:13 av Peter Stenström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...