Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

UPC premierar nya kunder, skiter i de gamla


Meme

Rekommendera Poster

Lägre avgift för nya kunder i ETT år, medans deras existerande kunder sitter med dyra abbonemang med 12 månaders bidningstid.

 

Seriöst, eller hur ? Rent skandalöst, varför ska jag betala 40kr mer per månad i tolv månader än en ny kund behöver betala ?

 

http://www.upc.se/upc/consumer_Internet_services.php

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-23 11:58:17 av Meme]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det borde vara möjligt för dig att binda om dig för tolv nästkommande månaderna och ta del av erbjudandet. Undrar om det inte finns något regelverk i Sverige som just ger dig denna rättighet...*osäker*

 

men ring upp kundtjänst och säg att du vill teckna om ditt abbonemang för nästkommande tolv månaderna och då ta del av deras nuvarande prismodell.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka, jag tvivlar dock.

 

Jag inser nu att skälet för UPC att höja bindningstid till 12 månader var just för att man skulle kunna göra sådana här saker, dvs tvinga gamla kunder att subventionera nya kunder.

 

Frågan är om detta kan räknas som en oaviserad ändring av avtalsvillkoren, isåfall har jag rätt att avsluta abbonemanget.

 

Jag tvivlar dock på det också eftersom erbjudandet inte alls rör mitt avtal utan bara nya kunder.

 

[EDIT]Svaret från UPC är NEJ och jämför detta med att om jag köper en tv och priset sedan sänks kan jag ju inte kräva pengarna tillbaka senare bara därför.

 

Märkligt resonemang på så många sätt men det är den attityden man får från UPC.

 

[/EDIT]

[inlägget ändrat 2005-08-23 16:02:57 av Meme]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, jag tänker...

 

Fast, det är klart, ex.v. Canal Digital har ju länge subventionerat nya kunder med ex.v. ingen boxhyra första året eller några kanaler gratis.

 

Och egentligen är det ju inget annat än samma sak som någon månad "gratis" i början av 12 månaders perioden. Och det kan du ju inte klaga på, så det är nog inte så mycket att göra.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...